Logo Waste Buyer
تأثیرات خرید ضایعات بر کاهش آلودگی هوا و آب

تأثیرات خرید ضایعات بر کاهش آلودگی آب و هوا

پیشرفت علم در دنیای امروزی خطرات ضایعات الکترونیکی به یکی از مشکلات تبدیل شده است. این مشکل مربوط به تمام جوامع بشری می باشد. این ضایعات شامل موادی می باشد که جهت تجزیه آن ها در طبیعت به زمان نسبتا طولانی نیاز خواهد بود و در زمان تجزیه نیز گاها خاک و آب ها و در کل محیط زیست یک منطقه آلوده خواهند شد.برای کاهش خطرات ناشی از ضایعات الکترونیکی خرید ضایعات بازیافت مواد می تواند یک راه حل بسیار کارآمد و پرسود باشد.

بزرگترین آلاینده ها چه مواردی هستند؟

پاسخ دادن به این سوال راحت نخواهد بود چرا که صنایع مختلف و زیادی وجود دارند که با روش های مختلف در ایجاد آلودگی جهانی تاثیر خواهند داشت .

مواد شیمیایی عامل آلودگی محیط زیست

انتشار گازهای گلخانه‌ای از کارخانه‌های صنعتی و فعالیت‌های تولیدی ذوب آهن، استخراج معادن و فرآوری سنگ معدن و همچنین تولید مواد شیمیایی و فرآورده ها مهم ترین مورد است که در این خصوص موثر می باشد. صنایع اغلب مواد خام را جهت به دست آوردن محصول نهایی پردازش کرده که می تواند حاوی عناصری مانند کادمیوم، سرب، جیوه و کروم باشد. این آلاینده‌ها قابلیت نفوذ به آب ‌های زیرزمینی و خاک داشته و باعث آلودگی در آن ها می شود محصولات جانبی چنین فرآیندهای تولیدی شامل انتشار گازهای مختلفی است که در اثر گلخانه‌ای و آلودگی هوا مانند دی اکسید کربن، مونوکسید کربن و دی اکسید گوگرد نقش دارند.

تأثیرات خرید ضایعات بر کاهش آلودگی هوا و آب

سوخت های فسیلی

ابرهای مه دود و کیفیت بد هوا در شهرها به دلیل احتراق سوخت‌های فسیلی ایجاد می شوند. همچنین نیروگاه‌هایی که در جهت تولید گرما و انتشار گازهای گلخانه‌ای از از سوخت‌های فسیلی استفاده می ‌کنند. به طور کلی با احتراق، مونوکسید کربن، اکسیدهای نیتروژن، سرب، ذرات گرد و غبار و ترکیبات آلی فرار در هوا آزاد می ‌شوند و ابرهای مه دود به وجود خواهند آمد که این موضوع در شهرهای بزرگ جهان قابل مشاهده می باشد. ۷۵ درصد از آلودگی مونوکسید کربن که در ایالات متحده رخ می دهد به دلیل استفاده از وسایل نقلیه موتوری می باشد که 14 درصد از گازهای گلخانه‌ای در سطح جهان می باشد. سوختن زغال چوب و چوب برای تولید گرما نیز باعث تولید مونوکسید کربن، دی اکسید کربن و ذرات گرد و غبار خواهد شد. در کشورهای کم درآمد این مشکل بزرگی خواهد بود .

کشاورزی

کشاورزی در آلودگی محیط زیست نقش پر رنگی دارد. هم کشت محصولات زراعی و هم دام در آلودگی و انتشار گازهای گلخانه ‌ای نقش دارند. مصرف سمومی که در دفع آفات و کودها کاربردی هستند. اگر به درستی از این مواد استفاده نشود ، منجر به آلودگی در خاک، آب‌های زیرزمینی شده و گونه‌های مفید خاصی را از بین خواهند برد، در نهایت کل اکوسیستم‌ها را مختل و آلوده خواهد کرد. ۱۴.۵ درصد از کل انتشار گازهای گلخانه‌ ای برای غذا پرورش گاو برای ایجاد می شود که به طور قابل توجهی به افزایش سطح متان در جو کمک می ‌کند.

زباله ها و الودگی محیط زیست

این مورد اگر چه کم اهیمت نیست ولی ما خود در تولید آن نقش داریم . مدیریت نادرست زباله و استفاده بیش از حد از پلاستیک در آلودگی محلی و جهانی دارد. زباله‌ها در ایده دفن زباله‌ ها در زیر زمین تجزیه شده و تا چند قرن آینده تجزیه خواهند شد. ضمن بر اینکه دفن زباله ‌ها در مدیریت پسماند بسیار ابتدایی می باشد، منابع بزرگ آلودگی نیز محسوب می شود. در صورتی که ضایعات در حال تجزیه به جریان‌های آب زیرزمینی شسته شوند، منابع آب شیرین و آشامیدنی ممکن است آلوده شود. محل‌های دفن زباله نیز گازهایی مانند متان را به عنوان محصول جانبی تجزیه مواد آلی منتشر می‌کنند. متان یک گاز گلخانه‌ای شناخته شده است که ۳۰ برابر قوی‌تر از دی اکسید کربن برای به دام انداختن گرما است.

خطرات ضایعات الکترونیکی و اثرات آن بر محیط زیست و انسان

تأثیرات خرید ضایعات بر کاهش آلودگی هوا و آب

تأثیر منفی زباله های الکترونیکی بر خاک

اثرات مخرب در زباله های الکترونیکی در خاک یک منطقه دیده می شود. فلزات سنگین سمی با تجزیه ی ضایعات الکترونیکی آزاد خواهند شد . سرب ، آرسنیک و کادمیوم از جمله این فلزات سنگین می باشد. وقتی نفوذ این سموم به داخل خاک باشد، بر گیاهان و درختان نیز تأثیر می گذارند.
این سموم با ورود به می توانند به منبع غذایی انسان می تواند باعث به نقایص هنگام تولد و همچنین تعدادی از عوارض دیگر در سلامتی شود.

تاثیر منفی پسماندهای الکترونیکی بر آب

افراد به طور نامناسب زباله های الکترونیکی دفع شده را به سموم به آب های زیرزمینی وارد می کند. زمینه بسیاری از جریان های سطحی ، استخرها و دریاچه ها با آب های زیرزمینی محاسبه می شود. حیوانات برای تغذیه به این کانالهای آب رجوع می کنند. لذا این سموم می توانند این حیوانات را بیمار کرده و باعث عدم تعادل در اکوسیستم شوند.
همچنین انسان هایی که به ضایعات الکترونیکی و این آب متکی تأثیر بگذارند. سمومی مانند سرب ، باریم ، جیوه و لیتیوم نیز سرطان زا محسوب می شوند.

تأثیر منفی ضایعات الکترونیکی بر هوا

سوزانده شدن ضایعات الکترونیکی ، فرآیندی است که در جو می تواند هیدروکربن هایی را آزاد کند و منجر به آلودگی هوا شود . در نهایت تاثیرات منفی بر برای حیوانات و انسان ها به همراه دارد . لازم به ذکر است این هیدروکربن ها می توانند به اثر گازهای گلخانه ای کمک کنند. که به عقیده بسیاری از دانشمندان یکی از عوامل اصلی گرم شدن کره زمین است.

Share this post

مطالب مرتبط

Call Now Buttonتماس با ما