Logo Waste Buyer
خرید ضایعات آلومینیوم

خرید ضایعات آلومینیوم

آلومینیوم یکی از فلزات بسیار ارزشمندی است که زندگی کل بشریت به آن وابسته است. این فلز ضد زنگ است و در مقایسه با آلیاژهای دیگر وزن سبکی دارد. به همین دلیل، در بسیاری از صنایع استفاده می شود و می تواند با ویژگی های خاصی دارد که محصولات تولیدی را تحت تاثیر قرار دهد. سالیانه هزینه زیادی صورت می گیرد تا آلومینیوم از معادن خارج شود و مورد استفاده قرار گیرد. به همین دلیل، خرید ضایعات آلومینیوم به یک صنعت بسیار مهم تبدیل شده است و از این فلز به عنوان سرمایه جهانی محافظت می نماید.

خرید ضایعات آلومینیوم به معنای خرید مواد بازیافتی آلومینیوم است که در این روش آلومینیوم جمع آوری می شود و سپس وارد پروسه بازیافت می گردد. این ضایعات شامل هر نوع مواد آلومینیومی است که از مصارف مختلفی از جمله بسته‌بندی های آلومینیومی، بطری‌های نوشابه، بازمانده های خودرو، تجهیزات الکتریکی، لوازم خانگی، ظروف آشپزخانه و موارد دیگر بدست می آیند. این ضایعات می توانند از هدررفت سرمایه های زیادی جلوگیری کنند و نقش موثری در رشد اقتصاد دارند. به همین دلیل، کشورهای بزرگ سرمایه گذاری های زیادی بر روی خرید ضایعات آلومینیوم می کنند.

بازیافت آلومینیوم به عملی گفته می شود که آلومینیوم ضایعاتی و کهنه را تبدیل یه آلومینیم نو می کند. این فرایند به مراتب خیلی به صرفه تر از استخراج آلومینیوم جدید از طریق عمل الکترولیز اکسید آلومینیوم (Al2O3) می ‌باشد. در این عمل اول باید سنگ معدن بوکسیت را از معدن استخراج کرد و پس از آن با استفاده از فرایند بایر، سنگ معدن تصفیه شود و مورد استفاده قرار گیرد. لازم به ذکر است که بازیافت ضایعات آلومینیوم تنها ۵٪ از انرژی تولید آلومینیوم جدید را نیاز دارد. بیشترین ضایعات آلومینیوم فرآوری شده در ظروف نوشیدنی است که دوباره بعد از بازیافت به چرخه تولید همین ظروف، باز می گردد.
نا گفته نماند که جایگزین کردن بخش کوچکی از آلومینیوم اولیه در آلیاژهای کارپذیر به وسیله قراضه ‌های بی ‌ارزش (که معمولاً این قراضه‌ ها دارای ناخالصی ‌های مختلف غیرفلزی می ‌باشند) البته مشروط به اینکه این ناخالصی ‌ها تأثیری در کیفیت آلیاژ نگذارند، از نظر متالورژی بسیار حائز اهمیت است. در اینجا به خرید ضایعات آلومینیوم می پردازیم و نکاتی را پیرامون آن بیان می کنیم.

انواع ضایعات آلومینیوم نرم

به طور کلی ضایعات آلومینیوم در بازار ایران به دو دسته آلومینیوم نرم و آلومینیوم خشک تقسیم می ‌شود. آلومینیوم نرم نسبت به آلومینیوم خشک دارای کیفیت و خلوص بالاتری بوده و شکل پذیری و انعطاف بیشتری دارد در حالی که آلومینیوم خشک شکننده بوده و در فرایندهای ریخته گری استفاده می‌ گردد. بر اساس خصوصیات این دو نوع قراضه، ارزش آلومینیوم نرم نیز بالاتر از نوع خشک می‌ باشد. انواع ضایعات آلومینیوم نرم شامل آلومینیوم ‌های کابلی، پروفیل، ظرفی، شاخه، قوطی ‌های نوشیدنی، زینک، سوفاله نرم و … می ‌باشد. این ضایعات به صورت کابل، ظرف، شمش قوطی ‌های نوشیدنی و ورقه قابل تولید و استفاده هستند. خرید ضایعات در چیذر

انواع ضایعات آلومینیوم نرم

تفاوت آلومینیوم نرم و آلومینیوم خشک

همانطور که قبلا بیان کردیم آلومینیوم خشک خلوص پایین ‎تری نسبت به آلومینیوم نرم دارد و در مقایسه با آن در پله دوم قرار می ‌گیرد. ضایعات آلومینیوم خشک شامل: ضایعات پیستون، سرسیلندر، رینگ، رادیاتور و … می‌باشد. این ضایعات به صورت شمش ‌های خشک و کارتل ریخته می ‌شوند. آلومینیوم خشک دارای انعطاف و نرمی کمتری نسبت به آلومینیوم نرم است. ضایعات آلومینیوم نرم از ضایعات آلومینیوم خشک گران تر است. سطح آلومینیوم نرم براق تر از آلومینیوم خشک است. از آلومینیوم خشک برای تولید پیستون، سیلندر، قالب ها و نیز قطعاتی که نیازمند مقاومت در شرایط دما و فشار بالا هستند استفاده می شود، حال آن که از آلومینیوم نرم برای تولید موادی به کار می رود که نیازمند مقاومت بالا نیستند.

جمع آوری ضایعات آلومینیوم و اهمیت بازیافت

جمع آوری ضایعات آلومینیوم و اهمیت بازیافت

جمع آوری ضایعات آلومینیوم و اهمیت بازیافت آن در این است که، در بازیافت آلومینیوم، همانند بازیافت ضایعات مسی، هیچ تغییری در اصل و عنصر این فلز رخ نمی ‌دهد و محصولات و ضایعات آلومینیومی، می‌توانند بارها و بارها بازیافت شوند و برای تولید هر محصولی که در تولید آن نیاز به آلومینیوم جدید وجود دارد، بکار روند. همچنین منابع ضایعات آلومینیومی بسیار وسیع و گسترده هستند، از هواپیما، اتومبیل، دوچرخه، قایق، رایانه، ظروف آشپزی، ناودان، سایدینگ و سیم گرفته تا انواعی از محصولات آلومینیومی دیگر. بازیافت ضایعات آلومینیوم به طور کلی صرفه جویی قابل توجهی در تولید آلومینیوم جدید ایجاد می‌ کند، حتی زمانیکه هزینه جمع‌ آوری، جداسازی و بازیافت آن نیز در نظر گرفته می ‌شود. در دراز مدت، پس انداز ملی بزرگتری نیز انجام می ‌شود چرا که هزینه ‌های مربوط به دفن ضایعات، معادن و حمل و نقل بین المللی آلومینیوم خام را کاهش می‌ دهد. همچنین، استفاده از ضایعات آلومینیوم نیاز به استخراج بوکسیت را کاهش می‌ دهد، که این امر به حفظ منابع بوکسیت برای دسترسی آیندگان به این ماده، کمک می ‌کند. خرید ضایعات مس
در این مقاله در مورد خرید ضایعات آلومینیوم مطالبی را بیان کردیم و اشاره نمودیم که ضایعات آلومینیوم در انواع نرم و خشک وجود دارند و در مورد تفاوت های این دو نکاتی را بیان کردیم. در پایان در مورد جمع آوری ضایعات آلومینیوم و اهمیت بازیافت آن نیز مطالبی را عنوان نمودیم. خرید ضایعات آزادشهر

آلومینیوم چگونه قابل استفاده است؟

زمانیکه فلز آلومینیوم از معدن استخراج می شود خام است و آن را نمی توان در صنایع مورد استفاده قرار داد. برای اینکه آلومینیوم قابل استفاده باشد، ابتدا مورد پردازش قرار می گیرد. روش های پردازش فلز آلومینیوم به شرح زیر هستند:

  • کلد ورکینگ 
  • اکستروژن 
  • هات ورکینگ
  • ریخته گری ماسه ای 
  • ریخته گیری تحت فشار 

هر کدام از این روش ها مستلزم هزینه های بسیار زیادی هستند. به همین دلیل، زمانیکه فلزات آلومینیوم دیگر قابل استفاده نباشند (یعنی محصولی که با استفاده از آن ساخته شده است کارآیی خود را از دست بدهد) مسئله خرید ضایعات آلومینیوم مطرح می گردد تا این سرمایه از دست ندهد. وست بایر خریدار ضایعات در تهران

آلومینیوم چگونه قابل استفاده است؟

خرید ضایعات آلومینیوم و تحکیم پایه های اقتصادی 

خرید ضایعات آلومینیوم باعث می شود آلومینیوم تولید شده دوباره به چرخه تولیدی کشور بازگردد. به طور مثال، ممکن است کارخانه ای از حجم بسیار بالایی آلومینیوم برای تولید قابلمه استفاده کند و آنها را به بازار عرضه نماید. پس از مدتی این قابلمه ها فرسوده می شوند و افراد آنها را دیگر استفاده نمی کنند. اگر خرید ضایعات آلومینیوم وجود نداشته باشد تمامی آلومینیوم تولید شده از بین می رود و این امر می تواند برای اقتصاد کشور مضر باشد. اما با این کار هزینه تولید شده دوباره به منابع مالی کشور باز می گردد و از آلومینیوم ها می توان در صنایع استفاده کرد. فروش ضایعات در تهران با وست بایر 

خرید و فروش ضایعات آلومینیوم

یکی از مهمترین مواردی که باعث شده است خرید ضایعات آلومینیوم مورد توجه قرار گیرد کاهش آلودگی محیط زیست است. اگر این زباله ها وارد طبیعت شوند، به چرخه زندگی بسیاری از گیاهان و حیوانات آسیب وارد می کنند و همین امر می تواند در آینده مشکلات زیادی را برای انسان ها به وجود بیاورد. از طرف دیگر، استفاده از آلومینیوم به حفظ و افزایش طول عمر منابع طبیعی می کند. در نتیجه، شما می توانید با یافتن مراکز خرید ضایعات آلومینیوم به حفظ محیط زیست کمک نمایید.

خرید ضایعات آلومینیوم و تحکیم پایه های اقتصادی 

بازیافت آلومینیوم چگونه است؟

زمانیکه خرید ضایعات آلومینیوم به اتمام رسید آنها به مراکز مخصوص برای بازیافت انتقال داده می شوند. برای اینکه این فلز دوباره بتواند در صنعت مورد استفاده قرار گیرد باید در کوره های مخصوص حرارت داده شود. برای ذوب کردن آلومینیوم کوره های متفاوتی وجود دارند که از مهمترین آنها می توان به کوره برقی، القایی، شعله ای و دوار اشاره کرد. برای انتخاب کوره ها نوع ترکیباتی که در آلومینیوم به کار رفته اند و راندمان آنها مورد توجه قرار می گیرد. پس از آن ضایعات در کوره سرازیر می شوند و پس از آن به صورت مایع در می آیند. در پایان در قالب های آماده ریخته گری می شوند و به صنایع مختلف ارسال می شوند. خرید ضایعات هیدرولیک

فواید خرید ضایعات آلومینیوم 

شاید برای شما جالب باشد که بدانید خرید ضایعات آلومینیوم فواید بسیار زیادی را برای کشورها و جامعه بین المللی در پی دارد. اینکار باعث می شود پایه های اقتصادی کشورها تقویت گردد که در بالا به آن اشاره کردیم. اما تمامی فواید خرید ضایعات آلومینیوم به این موضوع ختم نمی شود و فواید بسیار زیاد دیگری نیز دارد. همین امر سبب شده است کشورهای پیشرفته مراکز معتبری را برای خرید ضایعات دایر کنند. خرید ضایعات امیر بهادر

کمک به محیط زیست 

یکی از مهمترین دلایلی که باعث شده است امروز خرید انواع ضایعات از جمله آلومینیوم مد نظر قرار گیرد حفظ منابع طبیعی است. همانطور که می دانید منابع فلز آلومینیوم در سراسر دنیا محدود است و اگر به این مسئله توجه نشود به زودی این منابع از بین می روند و همین امر زمینه ساز بروز مشکلات زیادی در سطح بین المللی می گردد. از طرف دیگر، اگر ضایعات آلومینیوم در طبیعت رها شوند به گونه های زیست محیطی آسیب وارد می کنند و این مسئله باعث مرگ بسیاری از گونه ها می شود.

کاریابی

از جمله موارد دیگری که خرید ضایعات را مد نظر قرار داده است اشتغال زایی است. زمانی که دولت ها برای اینکار برنامه ریزی های مناسبی انجام دهند باید مراکزی را به این کار اختصاص دهند و افرادی را استخدام نمایند. این مسئله باعث می شود مشاغل زیادی برای افراد در کشورها به وجود بیاید و همین امر دوباره به تحکیم پایه های اقتصادی کمک می کند. به همین دلیل، امروزه کشورهای بزرگ دنیا از جمله آمریکا مسئله بازیافت فلزات را جدی گرفته اند و بودجه های زیادی را به این کار اختصاص داده اند تا بتوانند کشورشان را در مسیر رشد قرار دهند.

مزایای خرید و فروش ضایعات

خرید و فروش ضایعات آلومینیوم می‌تواند برای شرکت‌ها و کارگاه‌ها، بازاریابان و توزیع‌کنندگان مواد بازیافتی به عنوان یک فرصت اقتصادی بسیار مهم در نظر گرفته شود. در ادامه به معرفی برخی از مزایای خرید و فروش ضایعات آلومینیوم اشاره می کنیم:

  • حفظ محیط زیست 

 همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم خرید و فروش ضایعات آلومینیوم با جمع‌آوری و بازیافت مواد آلومینیومی است به حفظ محیط زیست کمک می کند و اجازه نمی دهد این مواد در محیط زیست رها شوند و آلودگی محیط زیست را به وجود بیاورند. با بازیافت این مواد، علاوه بر کاهش آلودگی محیط زیست، می‌توان از منابع طبیعی کمتری برای تولید آلومینیوم استفاده کرد و در نتیجه همین امر می تواند برای آیندگان مفید باشد.

  • کاهش هزینه‌ها

خرید ضایعات آلومینیوم به شرکت‌ها کمک می‌کند تا هزینه‌های تولید را کاهش داده و سود بیشتری را به دست آورند. با خرید مواد بازیافتی، شرکت‌ها می‌توانند از مواد اولیه کمتری استفاده کرده و در نتیجه هزینه تولید به میزان زیادی کاهش پیدا می کند. با کاهش هزینه تولید محصولات با قیمت مناسب تری به دست افراد می رسد و همین امر می تواند به رونق اقتصادی در جامعه کمک کند.

  • افزایش درآمد

در کنار تمامی مواردی که به آنها اشاره کردیم، فروش ضایعات آلومینیوم به شخصی که در این زمینه فعال است این امکان را می‌دهد تا درآمد خود را افزایش دهد.

  • ایجاد فرصت‌های شغلی

بازار فروش ضایعات آلومینیوم یک فرصت اقتصادی مهم است که می‌تواند فرصت‌های شغلی جدیدی را برای بازاریابان، توزیع‌کنندگان و شرکت‌هایی که در زمینه بازیافت ضایعات آلومینیوم فعال هستند ایجاد نماید.

به طور کلی، خرید و فروش ضایعات آلومینیوم نیازمند داشتن دانش و تجربه لازم در زمینه بازاریابی، تأمین، بازیافت و توزیع مواد بازیافتی است. در نتیجه، توصیه می‌شود قبل از شروع هرگونه فعالیت در این زمینه با متخصصان مربوطه مشورت کنید. مشورت با کسانی که در این زمینه دانش و آگاهی دارند شما را در مسیر درست قرار می دهند. برخی از افراد تصور می کنند می توانند با ورود به این کار به پول زیادی برسند. این تصور ممکن است درست باشد، اما تا زمانی که شما به بازار تسلط پیدا نکنید نمی توانید در این زمینه موفق شوید. بنابراین، اگر می خواهید در این بازار فعالیت کنید بهتر است ابتدا دانش خود را بالا ببرید.

خریدار ضایعات آلومینیوم

اگر به دنبال مرکز معتبری برای خریدار ضایعات آلومینیوم هستید، می توانید در اینترنت به جستجو بپردازید و لیست کاملی از خریداران در اختیار شما قرار می گیرد. همچنین، این مرکز به عنوان یکی از مراکز معتبری است که در خرید انواع ضایعات از جمله آلومینیوم فعالیت دارد. کارشناسانی که در این مرکز حضور دارند مشاوره های تخصصی خرید ضایعات را در اختیار شما قرار می دهند. خرید ضایعات در اختیاریه

بهترین خریدار ضایعات آلومینیوم در تهران

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد خرید ضایعات آلومینیوم در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده اید فرآیند تولید آلومینیوم بسیار هزینه بردار است و اگر این هزینه دوباره به کشور بازنگردد به اقتصاد آن آسیب های بسیار زیادی وارد می کند. همچنین، آلومینیوم از فلزات بسیار ارزشمندی است که در صنایع بسیار زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. توجه به بازیافت این فلز می تواند برای محیط زیست سودمند باشد و منابع آلومینیومی جهان را حفظ می کند. به همین دلیل بازیافت فلزات از جمله آلومینیوم به یک مسئله مهم در کشورهای پیشرفته تبدیل شده است.

بسیاری از شرکت‌ها و کارگاه‌ها به دنبال خرید ضایعات آلومینیوم هستند تا بتوانند آن‌ها را بازیافت کرده و از آن‌ها برای تولید محصولات جدید استفاده کنند. در نتیجه، خرید ضایعات آلومینیوم یک فرصت اقتصادی مهم است که به منظور حفظ محیط زیست و صرفه‌جویی در منابع طبیعی انجام می شود. هر چقدر که به بیشتر ضایعات جمع کنید و به این مراکز بفروشید هم به محیط زیست خود کمک می کند و هم می توانید به آن به عنوان منبع درآمد نگاه کنید. بهتر است بدانید منابع برداشت آلومینیوم بسیار محدود هستند و اگر بی رویه برداشت شوند این منابع تمام می شوند و در نتیجه فلز جایگزینی نمی توان برای آن پیدا کرد. اما با خرید ضایعات و بازیافت این موارد دوباره وارد چرخه محیط زیست می شوند و طول عمر منابع افزایش پیدا می کند.

لیست قیمت ضایعات آلومینیوم

شما می توانید قیمت ضایعات آلومینیوم را از مراکز معتبر دریافت نمایید. بهتر است بدانید شما برای اینکه بتوانید وارد این کار شوید باید دانش کافی داشته باشید و در کنار افراد متخصص آموزش ببینید. اگر می خواهید به عنوان شخصی باشید که تنها ضایعات آلومینیوم خود را می فروشید باید اجازه دهید مقدار آنها به حد مشخصی برسد و سپس می توانید آنها را بفروشید و در نتیجه به جامعه، محیط زیست و اقتصاد کشور کمک نمایید. تمامی این موارد باید مد نظر قرار گیرند.

قیمت ضایعات آلومینیوم

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد خرید ضایعات آلومینیوم در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده اید این کار باعث می شود تا محیط زیست سلامت بماند و دیگر ضایعات وارد محیط زیست نمی شوند و به چرخه آن آسیب وارد نمی کنند. از طرف دیگر، خرید و فروض ضایعات آلومینیوم باعث تقویت پایه های اقتصادی می شود و می تواند فرصت های شغلی زیادی را ایجاد کند. کسانی که می خواهند وارد این بازار شوند باید با افراد متخصص مشورت نمایند و آگاهی خود را در این زمینه بالا ببرند. این مسئله می تواند به آنها کمک کند در مسیر درستی حرکت کنند.

Share this post

مطالب مرتبط

Call Now Buttonتماس با ما