Logo Waste Buyer
خرید ضایعات چدن

خرید ضایعات چدن

چدن از جمله فلزاتی است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند محصولات خاصی را در دسترس عموم قرار دهد. بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند در صورتی که چدن در بازار وجود نداشت بسیاری از صنایع شکل نمی گرفت و همین امر می تواند بشریت را از پیشرفت بازدارد. اما همانطور که می دانید هر محصول دارای طول عمر مشخصی است و زمانی که طول عمر آن به پایان رسد باید آن محصول را از چرخه تولید خارج کرد. در اینجاست که خرید ضایعات چدن شکل می گیرد و می تواند بر کشور اثر بگذارد.

چدن ها گروهی از آلياژهای آهنی حاوی کربن و سيليسيم هستند که مقدار کربن آنها بيش از 2.4 است (به طور معمول بين 3 تا 4.5 درصد کربن دارند). همچنین ممکن است بر اساس کاربرد دارای عناصر ديگری مثل کرم، منگنز و غيره باشند. نقطه ذوب چدن نسبت به فولاد به مراتب کمتر است (حدود ١١٥٠ الی ١٣٠٠ درجه سانتيگراد). بنابراين ذوب و ريخته گری چدن راحت تر صورت می گیرد، اما چدن ترد و شکننده است. از اينرو ساده ترين روش ساخت و توليد قطعات چدنی ريخته گری است. يک روش ساده و متداول برای دسته بندی چدن، شکل ذرات گرافيت در ساختار چدن و رنگ ظاهر سطح مقطع شکست آن است. در این مقاله می خواهیم در مورد خرید ضایعات چدن مطالبی را عنوان کنیم.

ضایعات چدن چیست؟

ضایعات چدن چیست؟ برای پاسخ به این سوال بیایید ابتدا ببینیم مواد اولیه این نوع ضایعات چیست؟ مواد اولیه مورد استفاده در بازیافت چدن، انواع ضایعات چدن است که این ضایعات از سطح کشور جمع آوري شده و به محل کارخانه های ذوب چدن منتقل می شوند. قراضه هاي جمع آوري شده به شکل قطعات صنعتی، خودرویی، وسایل خانگی و … است. قراضه چدن، آلیاژ آهن است که حاوی مقادیر زیادی کربن است. محتوای کربن آن را مستعد خوردگی می کند. در نتیجه، ضایعات چدن غالباً زنگ زده و فرسوده می شوند. ضایعات چدن را می توان از سیستم های گرمایشی، اجزای وسیله نقلیه و غیره بدست آورد. این ماده برای ساخت قطعات خودرو مورد استفاده قرار می گیرد و عمدتاً به صورت ریخته گری و لوله کشی یافت می شود، حتی اگر در چندین شکل دیگر نیز مورد استفاده قرار گیرد.

ضایعات چدن چیست؟

دسته بندی چدن شامل چه مواردی می گردد؟

حال بیایید ببینیم دسته بندی چدن شامل چه مواردی می گردد؟ چدن به ۴ نوع اصلی تقسیم می شود که هر یک ویژگی های خاص خود را دارند:
چدن سفید (آهن ساخته شده از فولاد)؛ این آلیاژ آهن با کربن است که در آن آهن به شکل کاربید یا سیمانیت وجود دارد. با سختی و شکنندگی بالا مشخص می شود، از دوام عالی ، مقاومت در برابر خوردگی و حملات اسیدی تهاجمی برخوردار است.
چدن خاکستری؛ این آلیاژ از رنگ خاکستری است که حاوی گرافیت و سیلیکون است که منجر به شکل گیری آن می شود. این نوع چدن در صنعت مهندسی بسیار محبوب است.
چدن قابل انعطاف؛ این ماده از چدن سفید به وسیله آنیل سازی ساخته می شود. این چدن خاصیت انعطاف پذیری و استحکام کششی را افزایش داده و در برابر ضربه ها به خوبی مقاومت می کند.
چدن انعطاف پذیر (گره ای)؛ این ماده از چدن خاکستری با اضافه کردن منیزیم به آلیاژ ساخته شده است تا استحکام مواد را افزایش دهد.
چدن معمولی؛ چدن معمولی می تواند، از ترکیبات مانند نیکل، کروم یا تیتانیوم داشته باشد که باعث افزایش استحکام، سختی و مقاومت در برابر سایش می شود

دسته بندی چدن شامل چه مواردی می گردد؟

قیمت روز ضایعات چدن

قیمت های ارائه شده توسط قراضه چدن معمولاً بسیار پایین است البته این قیمت به کیفیت فلزات و منبع آنها بستگی دارد. چدن در شرایط نسبتاً خوبی می تواند قیمت بهتری را نسبت به چدن قدیمی، زنگ زده و فرسوده بدست آورد. برای به دست آوردن بهترین قیمت، لازم است اطمینان حاصل کنید که ضایعات چدن شما با سایر مواد قراضه مخلوط نشده است. اگر ضایعات چدن روی هم انباشته شود تبدیل به قبرستانی از ضایعات خواهد شد که نمی‌توان آن را دوباره در خدمت تولید استفاده کرد اگر ضایعات چدن به صورت بسیار خوب بازیافت شود و دوباره مجدد برای کارخانه‌های ارسال شده و عملیات ذوب و روی آنها انجام شود، دوباره می توان آن را در تولید استفاده کرد. بنابراین قیمت روز ضایعات چدن بستگی به نوع و کیفیت این نوع ضایعات دارد.
در این مقاله در مورد خرید ضایعات چدن مطالبی را عنوان نموده و بیان کردیم که فلز چدن چه نوع فلزی است و در چه دسته بندی هایی در بازار وجود دارد. به طریقه بازیافت این نوع ضایعات اشاره کردیم و در مورد قیمت روز ضایعات چدن نیز مطالبی را عنوان نمودیم.

قیمت روز ضایعات چدن

چدن چیست؟

چدن نوعی فلز از خانواده آهن است که در ساختار آن کربن، سیلسیم، منگنز و گوگرد به کار رفته اند. این فلز ویژگی های متعددی دارد و همین امر آن را به یکی از فلزات پرطرفدار تبدیل کرده است. سختی چدن بسیار بالاست و مقاومت زیاد آن سبب شده است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرد. از طرف دیگر، این فلز دچار زنگ زدگی و یا پوسیدگی نمی شود و این مسئله می تواند آن را به یک فلز ماندگار تبدیل کند.
نقطه ذوب چدن بسیار پایین است و از آن می توان برای ریخته گری و موارد مربوطه استفاده نمود. اما محصولاتی که با استفاده از این فلز ساخته می شوند پس از مدتی مستهلک می شوند و در نتیجه باید برای خرید ضایعات چدن اقدام کرد. خرید ضایعات اتوبان صیاد شیرازی

چدن به چند دسته تقسیم می شود؟

چدن ها بر اساس رنگ، شکل و سطح مقطعی که دارند در دسته بندی های مختلف قرار می گیرند. این امر باعث می شود تا صنایع بتوانند شناخت کاملی به این فلز داشته باشند و در جای مناسب از آنها استفاده نمایند. چدن ها در دسته های زیر تولید می شوند:چدن مالیپل یا چکش خوار
چدن خاکستری
چدن نشکن یا گرافیت کروی
چدن سفید
کسانی که می خواهند برای خرید ضایعات چدن اقدام کنند باید بدانند قیمت هر یک از این محصولات متفاوت است. بنابراین، در صورتی که در این زمینه تخصص ندارند باید از افراد متخصص کمک بگیرند. خرید ضایعات استاد معین

ضایعات چدن از نظر ابعاد

کسانی که می خواهند برای خرید چدن اقدام کنند باید بدانند ضایعات چدن از نظر ابعاد نیز دسته بندی می شوند. به طور کلی ضایعات چدن به صورت زیر در بازار موجود هستند:
ضایعات چدن درشت بار
ضایعات چدن ریز بار
ضایعات چدن درشت بار به ضایعاتی نظیر ضایعات لوله‌ای نشکن، ضایعات چدنی ماشینی، قالب‌های چدنی، ضایعات چدنی نشکن میل لنگ گفته می شود و ضایعات چدن ریز بار شامل تمامی محصولات چدنی کمتر از 50 سانت هستند.

بازیافت چدن

پس از آنکه خرید ضایعات چدن به اتمام رسید بازیافت آن آغاز می گردد. در این شرایط ابتدا محصولات چدنی در کوره پاتیلی جمع می شوند و پس از آن حرارت داده می شوند. همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم دمای ذوب چدن پایین است و بلافاصله مایع یکدستی از چدن بدست می آید. در این شرایط این مایع به قالب های چدنی تبدیل می شود و در اختیار صنایع دیگر قرار می گیرد.

بازیافت چدن

بازیافت چدن و تحکیم پایه های اقتصادی

یکی از مهمترین دلایلی که باعث شده است خرید ضایعات چدن مورد توجه قرار گیرد تحکیم پایه های اقتصادی است. به طور کلی، برای اینکه چدن از معادن استخراج شود و سپس محصولات مورد نظر تولید شوند هزینه های زیادی خرج می شود. زمانی که چدن بازیافت می شود این هزینه ها دوباره به صنعت بازگردانده می شوند و همین امر می تواند پایه های اقتصادی یک کشور را تقویت نماید. امروزه در تمامی کشورهای بزرگ و پیشرفته به خرید ضایعات چدن اهمیت داده می شود.

موارد دیگر در بازیافت چدن

خرید ضایعات چدن تنها باعث تحکیم پایه های اقتصادی نمی گردد. این امر فواید دیگری را نیز برای کشورها در پی دارد. با خرید ضایعات چدن اشتغال زایی صورت می گیرد که این امر بسیار ارزشمند است. از طرف دیگر، این کار می تواند فرهنگ بازیافت را در میان مردم نهادینه کند. فرهنگ بازیافت به افراد یادآوری می کند آنها بیاموزند برای اینکه هر محصولی در اختیارشان قرار گیرد هزینه های زیادی صورت گرفته است و آنها نباید محصولات را به سادگی از دست بدهند. خرید ضایعات افسریه با وست بایر

خریدار ضایعات چدن

اگر به دنبال خریدار ضایعات چدن هستید می توانید در اینترنت به جستجو بپردازید و به زودی لیست کاملی از کسانی که در این زمینه فعال هستند در اختیار شما قرار می گیرد. همچنین، این مرکز سالیان زیادی است که در زمینه خرید چدن فعالیت دارد و اطلاعات مناسبی را با شما به اشتراک گذاشته می شود. شما می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید و اطلاعات تخصصی و تکمیلی را از آنها دریافت نمایید. این کار باعث می شود با شناخت کامل وارد این حیطه شوید و همین امر منجر به انجام اصولی و حرفه ای کار می شود.

بهترین خریدار ضایعات چدن در تهران

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد خرید ضایعات چدن در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده اید چدن یکی از فلزاتی است که در ساخت محصولات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به این موضوع که نقطه جوش آن پایین است، وجود این فلز به راه اندازی و شکل گیری بسیاری از صنایع کمک کرده است. بهتر است بدانید ضایعات چدن به دو دسته درشت بار و ریز بار تبدیل می شوند و قیمت هریک متفاوت است. سپس این ضایعات وارد کوره های پاتیلی می شوند و حرارت داده می شوند و قالب های قابل استفاده تبدیل می شوند.

Share this post

مطالب مرتبط

Call Now Buttonتماس با ما