Logo Waste Buyer
خرید ضایعات گالوانیزه

خرید ضایعات گالوانیزه

آهن گالوانیزه یکی از مهمترین متریال هایی است که این روزها در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. آهن فلز ارزشمندی است که حتی در متون اساطیری به آن اشاره شده است. به همین دلیل، تمامی کشورها باید به حفظ منابع آهن توجه داشته باشند و این کار با وسواس بسیار زیادی انجام دهند. زیرا منابع آهن رو به تمام شدن است و اگر تدابیر ارزشمندی در این جهت صورت نگیرد به زودی آسیب های زیادی به جامعه بین المللی وارد می شود. خرید ضایعات گالوانیزه از جمله تدابیری است که می تواند به رشد صنایع کشورها کمک نماید و از هدر رفت آهن جلوگیری نماید. خرید ضایعات موتورخانه

به یک ورقه‌ آهنی یا فولادی که با روکشی از جنس روی پوشانده شده باشد، گالوانیزه می‌ گویند. فایده‌ استفاده از این روکش، محافظت لایه ‌های زیرین و جلوگیری از زنگ زدگی آن است. به صورتی که حتی اگر پوشش آن بعد از مدتی به هر دلیلی از بین برود، لایه‌ زیرین زنگ نمی ‌زند. بنابراین پوششی مناسب برای لوله‌ های آب و مانند آن هستند. برای تولید گالوانیزه، ورقه‌ های نازکی از جنس آهن را در مخزنی حاوی روی مذاب فرو می ‌برند تا سطح آن را بپوشاند. سپس آن را بیرون می ‌آورند و آهن گالوانیزه یا آهن سفید تشکیل می ‌شود.

به طور کلی ضایعات گالوانیزه به دو صورت حاصل می ‌شوند. حالت اول مربوط به زمانی است که از ورقه‌ های آهنی یا فولادی در گالوانیزه گرم استفاده می ‌شود. در چنین شرایطی واکنش بین روی مذاب و قطعه‌ فولادی، منجر به تشکیل سرباره یا خاکستر می‌ گردد. این سرباره در سطح روی مذاب انباشته شده و اصطلاحا با نام خاک روی شناخته می ‌شود. اگر این خاک را آنالیز کنیم، به میزان ۹۶-۷۰ درصد حاوی اکسید روی است. بنابراین از آن می ‌توان در بازیافت ضایعات و خالص سازی استفاده نمود.
در حالت دوم، قطعات گالوانیزه که فرسوده یا آسیب ‌دیده هستند و به عنوان زباله مطرح می ‌شوند، برای بازیافت استفاده می‌ شود. این مورد پس از دور انداختن قطعات گالوانیزه توسط صنایع یا مردم، توسط جمع ‌آوری کنندگان ضایعات دریافت می ‌شود. سپس در کارخانجات مربوط به فرآوری، ضایعات گالوانیزه را با تکنیک‌ های متعدد بازیابی می‌ کنند. در این مقاله می خواهیم در مورد خرید ضایعات گالوانیزه به بیان مطالبی بپردازیم.

خرید ضایعات گالوانیزه یکی از مهمترین کارهایی است که این روزها مورد توجه قرار گرفته است. آهن از جمله آلیاژهایی است که تقریبا در تمامی صنایع کاربرد دارد و با بازیافت آن می توان از هدر رفتن منابع آهنی جلوگیری کرد. اگر آهن وارد محیط زیست شود، به منابع زیستی آسیب وارد می شود و حتی ممکن است بسیاری از حیوانات و گونه های گیاهی از بین بروند. امروزه، تمامی کشورهای پیشرفته دنیا به خرید ضایعات گالوانیزه اهمیت زیادی می دهند و سرمایه گذاری های زیادی را به این کار اختصاص می دهند.

خرید ضایعات گالوانیزه در تهران

همانطور که اشاره شد، ضایعات گالوانیزه در بین ضایعات فلزی جای داده شده است و اهمیت بالایی را دارد. آهن گالوانیزه نیز همین گزینه می باشد. بدین صورت که که این آهن با استفاده از روی پوشش داده شده است. مزیتی که دارد این است که در صورت ایجاد شکستگی در پوشش نیز هیچ زنگ زدگی ای در آن مشاهده نمی شود. خرید ضایعات گالوانیزه از جمله خدماتی می باشد که می تواند توسط مراکز مختلفی انجام گردد. مراکز انتخاب شده برای اینکار باید بتوانند ویژگی های مختلفی را از خود به اشتراک بگذارند تا بتوانند به طور کامل رضایت مشتریان خود را جذب کنند. از اینرو در تهران نیز شرکت هایی برای خرید این نوع ضایعات فعالیت می کنند از اینرو خرید ضایعات گالوانیزه در تهران بیشتر از دیگر شهرها رونق دارد.

خرید ضایعات گالوانیزه در تهران

خرید ضایعات گالوانیزه برای چه محصولاتی امکان پذیر می باشد؟

خرید ضایعات گالوانیزه برای چه محصولاتی تمکان پذیر می باشد؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت از جمله محصولاتی که از این نوع ضایعات در آنها استفاده می گردد عبارتند از: صنعت اتومبیل، صنعت کشاورزی، صنعت حمل و نقل، پانل ‌های ساندویچی، صنعت خودروسازی و کارخانجات، رابیت ‌های مصرف شده در سقف‌ ها، صنایع کاغذ و لوله، ساختمان ‌سازی و پروژه‌ های عمرانی، یخچال ‌ها، کابینت ‌ها و قفسه ‌های آشپزخانه، ساخت بشکه و تانک ‌های ذخیره، سیستم تصفیه هوا و خنک ‌کننده، مصارف خانگی، صنعت الکترونیک، تابلوهای راهنمایی، بدنه کاروان ‌ها، تابلوها و بیلبوردهای تبلیغاتی، شیروانی ساختمان، لوله ‌های آب و بخاری، گلخانه، سینی و نردبان کابل و لوله ‌های فولادی برق. همچنین از آهن گالوانیزه به منظور ساخت محصولات مختلفی بهره برده می شود که هر کدام از آنها کاربردهای ویژه ای را به خود اختصاص داده اند و می توان از آنها نهایت بهره و استفاده را برد. از محصولات و وسیله هایی که توسط آهن گالوانیزه ساخته می شوند، می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • لوله های بخاری
  • کانال کولر
  • کابینت آشپزخانه ها
  • شیروانی خانه ها
  • لوله های آب

مرکز خرید ضایعات گالوانیزه

مرکز خرید ضایعات گالوانیزه باید از برخی ویژگی ها برخوردار باشد، از جمله اینکه ضایعات گالوانیزه را با بالاترین قیمت از شما خریداری کند. همچنین باید انواع ضایعات را به صورت عمده و نقدی خریداری کند. اگر آهن گالوانیزه و لوله هایی که استفاده می کنید منسوخ شده یا فرسوده شده است، آنها را از شما به بالاترین قیمت خریداری کنند. می دانیم هدف از جمع آوری ضایعات حفظ محیط زیست و ادغام تمام زباله ها با یکدیگر است. بنابراین این مراکز باید در امر خرید با مشتریان بیشتر راه بیایند.

مرکز خرید ضایعات گالوانیزه

بازیافت ضایعات گالوانیزه

گالوانیزه از عنصر آهن و روی ساخته شده به شکل سنگ معدن از پوسته کره‌ زمین و طی فرآیندی بسیار پر هزینه و مخرب به دست می ‌آید. تولید این فلزات طی فرآیند اکتشاف معدن، انفجار معدن، استخراج سنگ معدن و انتقال آن به کارخانه‌ های ذوب آهن و روی انجام می ‌پذیرد. این فرآیند که بسیار پر هزینه است، آسیب ‌های جبران ناپذیری بر پوسته‌ زمین و جانداران کره زمین وارد می ‌کند. علاوه بر این، این عناصر تجدید ناپذیر هستند و بازگرداندن ضایعات آهنی به چرخه‌ تولید می ‌تواند کمک مهم دیگری به کشور و طبیعت باشد، چون علاوه بر کمک به محیط زیست، هزینه‌ تولید و فرآوری این فلزات را تا ۳۰٪ کاهش می ‌دهد. با توجه به این مطالب، وقتی ضایعات فلزی از جمله ضایعات گالوانیزه بازیافت شود، نیاز صنایع به مواد اولیه کاهش می یابد و حجم استخراج سنگ معدن کم می ‌شود. بنابراین بازیافت ضایعات گالوانیزه می تواند نقش مهمی در صنعت داشته باشد.
در این مقاله در مورد خرید ضایعات گالوانیزه مطالبی را عنوان کردیم. اشاره کردیم که برای چه محصولاتی این نوع ضایعات را بازیافت می کنند. همچنین در مورد مراکز خرید این نوع بازیافت ها به نکاتی اشاره نموده و بیان کردیم که اهمیت بازیافت گالوانیزه در چیست.

مزایای خرید ضایعات گالوانیزه

خرید ضایعات گالوانیزه به عنوان یک منبع تأمین مواد اولیه دارای مزایای زیادی است. در زیر به برخی از این مزایا اشاره خواهم کرد:

  • کاهش هزینه‌ها

خرید ضایعات گالوانیزه معمولاً ارزانتر از خرید مواد اولیه دست اول است. با استفاده از ضایعات، هزینه تمیز کردن و فرآوری مواد اولیه کاهش می‌یابد و همچنین هزینه حمل و نقل کاهش پیدا می‌کند. با این روش، مواد تولیدی با هزینه کمتری به بازار عرضه می شوند که به نفع جامعه خواهد بود.

  • حفاظت محیط زیست

استفاده از ضایعات به عنوان منبع تأمین مواد اولیه به حفظ محیط زیست کمک می‌کند. با کاهش تولید زباله‌های صنعتی و آلاینده‌های محیطی به محیط زیست کمک می‌شود.

  • افزایش بازده تولید

استفاده از ضایعات به عنوان منبع تأمین مواد اولیه به افزایش بازده تولید کمک می‌کند. با این کار، می‌توان هزینه‌های تولید را کاهش داد و بازدهی بیشتری را به دست آورد.

  • حفاظت از منابع طبیعی

استفاده از ضایعات به عنوان منبع تأمین مواد اولیه، به حفاظت از منابع طبیعی کمک می‌کند. با استفاده از ضایعات، نیاز به استخراج مواد اولیه جدید و بهره‌برداری از منابع طبیعی کاهش می‌یابد.

با توجه به مزایایی که تا به اینجا به آنها اشاره شد، خرید ضایعات گالوانیزه می‌تواند به عنوان یک راهکار موثر برای کاهش هزینه‌ها، حفاظت از محیط زیست و افزایش بازده تولید در صنایع مختلف مورد توجه قرار گیرد.

بازیافت ضایعات گالوانیزه

آهن گالوانیزه چیست؟

قبل از آنکه به موضوع خرید ضایعات گالوانیزه بپردازیم بهتر است به این موضوع نگاهی داشته باشیم که آهن گالوانیزه به چه نوع فلزی گفته می شود. گالوانیزه در واقع آهنی است که بر روی آن پوششی از فلز روی قرار گرفته است. این فلز از ساختار آهن محافظت می کند و اجازه نمی دهد در مجاورت با عوامل محیطی دچار اکسیداسیون و زنگ زدگی شود. به همین دلیل، هزینه های زیادی انجام می شود تا آهن گالوانیزه به مرحله تولید برسد. خرید ضایعات آلومینیوم

آهن گالوانیزه یا آهنی است که به روش گالوانیزاسیون لایه ای روی آن قرار داده می شود و در نتیجه آهن ضد زنگ می‌شود. در فرایند گالوانیزاسیون، فولاد با غوطه‌ور کردن در یک محلول آبی که حاوی روی است، با یون‌های روی تعامل پیدا کرده و لایه‌ای از روی بر سطح فولاد تشکیل می‌شود. قرار گیری پوششی از روی باعث می‌شود که فولاد مقاومت بیشتری به خوردگی و زنگ زدگی پیدا کند و در برابر عوامل خورنده محافظت می شود. بهتر است بدانید از فولاد گالوانیزه در بسیاری از صنایع استفاده می‌شود که از مهمترین آنها می توان به ساخت و ساز، خودروسازی، تولید لوله‌های آب و فاضلاب، تجهیزات کشاورزی و موارد دیگر اشاره کرد.

ماهیت آهن گالوانیزه

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم آهن گالوانیزه آهنی است که با روی پوشش داده می شود و همین امر باعث می شود آهن ضد زنگ شود. ماهیت اصلی آهن گالوانیزه مقاومت بالای آن در برابر خوردگی و زنگ زدگی است. همین امر سبب می شود آهن در برابر عوامل خورنده و خوردگی مقاوم باشد و در نتیجه کاربرد آن افزایش پیدا می کند. پوشش گالوانیزه از دو لایه تشکیل شده است: لایه آلیاژ فولادی و لایه روی ( که در سطح آهن قرار گرفته است). بهتر است بدانید آهن گالوانیزه در برابر شرایط آب و هوایی و عوامل زیستی مانند رطوبت، نور خورشید و موارد دیگر مقاومت زیادی دارد و می توان از آن در صنایع مختلفی از جمله صنایع ساخت و ساز، خودروسازی، تجهیزات کشاورزی استفاده کرد.

روش گالوانیزاسیون

گالوانیزاسیون یک فرایند شیمیایی است که در طی آن فلزی همانند روی به صورت الکتریکی بر روی فلز دیگری مانند فولاد رسوب داده می شود. در فرایند گالوانیزاسیون فلزی که به عنوان پوشش بر روی فلز دیگری می‌آید به عنوان آند شناخته می شود کهی محلول شامل یون‌های خود فلز است، سپس فلز اصلی ( که در اینجا فولاد است) به عنوان کاتد در محلول غوطه ور می‌شود و این فلز به عنوان فلز پایه شناخته می شود. اثر الکتریکی این فرایند باعث می‌شود که یون‌های فلزی از محلول به سمت فلز پایه حرکت کنند و در نتیجه بر روی سطح آن رسوب می کنند.

از گالوانیزه در چه صنایعی استفاده می شود؟

با توجه به ویژگی های بسیار مهمی که آهن گالوانیزه دارد از آن در صنایع بسیار زیادی استفاده می شود. مهمترین صنایعی که این آهن در آنها مورد استفاده قرار می گیرد عبارتند از ساخت انواع مخازن ساکن یا متحرک مانند مخازن تانکرها، ساخت سقف‌ ها و بدنه‌ سالن‌ های بزرگ یا سوله ‌های صنعتی و غیر صنعتی، ساخت انواع تجهیزات آشپزخانه مانند یخچال یا ماشین لباس‌شویی. به همین دلیل، بسیاری از کارشناسان بر این عقیده هستند سراسر دنیا برای اینکه زندگی راحتی را تجربه کنند به آهن گالوانیزه وابسته هستند. اگر خرید ضایعات گالوانیزه به روش هدفمندی صورت نگیرد، ممکن است به اقتصاد کشورها آسیب وارد شود. وست بایر خریدار ضایعات در تهران

خرید ضایعات گالوانیزه چیست؟

برای اینکه آهن از منابع خارج شود و سپس فلز روی آن را پوشش دهد هزینه های زیادی صورت می گیرد. برای انجام فرآیند گالوانیزاسیون آهن از روش غوطه وری گرم استفاده می شود و دما در این فرآیند باید 460 درجه سانتیگراد باشد. این کار نیاز به تجهیز آزمایشگاه ها و کارگاه ها دارد و می تواند هزینه های زیادی را به کشورها اعمال کند. بر همین اساس، خرید ضایعات گالوانیزه باعث می شود آهنی که از سرمایه های جهانی است دوباره به چرخه تولید بازگردد و این امر مزایای بسیار زیادی را برای کشورها در پی دارد.

مراحل خرید ضایعات

برای اینکه خرید ضایعات گالوانیزه انجام شود، مراحل مختلفی مد نظر قرار می گیرند. در اولین مرحله، نوع آهن مشخص می گردد. همانطور که می دانید تمامی آهن های گالوانیزه که در بازار موجود هستند یک کیفیت ندارند و از درجه کیفی متفاوتی برخودار هستند. هر چقدر کیفیت آهن بیشتر باشد، به همان اندازه قیمت آن بالاتر می رود. پس از آن وزن کشی انجام می شود. قیمت ضایعات گالونیزاه بر اساس هر یک کیلوگرم محاسبه می گردد. فروش ضایعات در تهران با وست بایر

فواید خرید ضایعات

فواید خرید ضایعات گالوانیزه بسیار زیاد است و هرگز نمی توان از آنها چشم پوشی کرد. امروزه در بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان مراکز بزرگ و معتبری برای خرید ضایعات از جمله خرید ضایعات گالوانیزه احداث شده اند. یکی از مهمترین فواید خرید ضایعات بازگشت سرمایه است. با توجه به این موضوع که جهان از نظر تامین منابع مختلف در بحران قرار دارد این مسئله می تواند برای حفظ سرمایه های جهانی مفید باشد. از خرید ضایعات فواید دیگری نیز دارد که در ادامه به آنها می پردازیم.

خرید ضایعات گالوانیزه

محافظت از محیط زیست

یکی از مهمترین دلایلی که باعث شده است خرید ضایعات مد نظر قرار گیرد محافظت از محیط زیست است. اگر آهن های گالوانیزه بازیافت نشده در طبیعت رها شوند، آسیب های زیادی به محیط زیست وارد می شود و گونه های زیستی به طور کامل از بین می روند. مدافعان محیط زیست همواره به این موضوع اشاره می کنند بازیافت صنعتی بزرگ و ارزشمند است که از گونه های زیستی محافظت می کند. خرید ضایعات مس

اشتغال زایی

یکی دیگر از مواردی که باعث شده است خرید ضایعات گالوانیزه مورد توجه قرار گیرد اشتغال زایی است. زمانیکه مراکز بازیافت گالوانیزه دایر می شوند افرادی مشغول به کار می گردند و این مسئله در بلند مدت فواید زیادی را برای رشد و تقویت اقتصاد کشورها در پی دارد.

قیمت ضایعات گالوانیزه

قیمت ضایعات گالوانیزه به عوامل مختلفی بستگی دارد که در زیر به برخی از این عوامل اشاره خواهم کرد:

  • نوع ضایعات

نوع ضایعات گالوانیزه می‌تواند بر قیمت آن تأثیر بگذارد. برای مثال، ضایعات گالوانیزه شامل قطعات فولادی با پوشش روی در مقایسه با ضایعات فولادی بدون پوشش ارزش بیشتری دارند.

  • نوع فلز

نوع فلز در ضایعات گالوانیزه می‌تواند بر قیمت آن تأثیر بگذارد. هر چقدر کیفیت این ضایعات بیشتر باشد به همان اندازه قیمت آن افزایش پیدا می کند.

  • بازار

قیمت ضایعات گالوانیزه به بازار فلزات و اقتصاد جهانی بستگی دارد. در زمان‌هایی که قیمت فلزات در بازار بالا است، قیمت ضایعات گالوانیزه نیز بیشتر است.

  • قابلیت بازیافت

قابلیت بازیافت ضایعات گالوانیزه نیز بر قیمت آن تأثیر می‌گذارد. ضایعاتی که به راحتی بازیافت می‌شوند، معمولاً ارزش بیشتری دارند.

  • تقاضا و عرضه

تقاضا و عرضه نیز می‌تواند بر قیمت ضایعات گالوانیزه تأثیر بگذارد. در زمان‌هایی که تقاضا برای ضایعات گالوانیزه بیشتر است و عرضه کمتر، قیمت آن بالا می‌رود.

با توجه به مواردی که تا به اینجا به آنها اشاره کردیم قیمت و خرید ضایعات گالوانیزه به عوامل متعددی بستگی دارد و ممکن است در زمان‌ها و با توجه به شرایط بازار تغییر کند.

خریدار ضایعات گالوانیزه

اگر به دنبال خریدار ضایعات گالوانیزه هستید می توانید در اینترنت به جستجو بپردازید و به زودی لیست کاملی از کسانی که در این حیطه مشغول به فعالیت هستند در اختیار شما قرار می گیرند. همچنین، این مرکز یکی از مراکزی است که در زمینه خرید ضایعات گاوانیزه فعالیت دارد و می تواند به شما کمک کند قبل از هر کاری اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید. شما می توانید با کارشناسان این مرکز در تماس باشید و مشاوره های تخصصی و رایگان را از آنها دریافت نمایید.

بهترین خریدار ضایعات گالوانیزه در تهران

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد خرید ضایعات گالوانیزه در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده اید گالوانیزه به آهنی گفته می شود که فلز روی آن را پوشش داده است. این امر باعث می شود از زنگ زدگی آهن جلوگیری به عمل آید و در نتیجه در صنایع مختلفی از جمله ساخت لوازم خانگی و خودروسازی مورد استفاده قرار می گیرد. بهتر است بدانید خرید ضایعات فواید زیادی را برای جوامع در پی دارد که از مهمترین آنها می توان به بازگشت سرمایه و تحکیم پایه های اقتصادی و حفظ محیط زیست اشاره کرد. خرید ضایعات کامپیوتر با وست بایر 

Share this post

مطالب مرتبط

Call Now Buttonتماس با ما