Logo Waste Buyer
خلاقیت در بازیافت مواد

خلاقیت در بازیافت مواد

به طور متوسط روزانه افراد زباله های زیادی را تولید می کنند که هر یک می تواند باعث آسیب جدی به محیط زیست باشد.ضایعاتی چون بطری ‌های پلاستیکی، قوطی ‌های خالی مواد غذایی، ابزار آشپزخانه و … از جمله زباله‌های روزانه به شمار می روند. با اندکی تامل و درک اینکه خطر آلودگی محیط زیست جدی می باشد، می توان به گونه ای عمل نموده که به برخی از زباله‌ها زندگی دوبار‌ه ای دهیم یا به اصطلاح آن‌ها را بازیافت نمایید. با بازیافت زباله‌ها ضمن اینکه کمکی بزرگ به محیط زیست می نمایید، می توان به جای خرید وسایل جدید، برخی وسایل کاربردی را خودتان درست کنید و اندکی صرفه جویی مالی داشته باشید. همچنین خلاقیت و نوآوری برای تولید وسایل جدید در وجود ما افزایش خواهد یافت.

ایجاد جاده‌های پلاستیکی

به منظور کاهش تأثیر منفی آلودگی پلاستیکی بر کره زمین، گروهی از محققان به فناوری امیدبخش تبدیل زباله ‌های پلاستیکی به جاده دست سافته اند که در این خصوص پلاستیک ‌ها به ماژول یا بلوک‌های پیش ساخته توخالی تبدیل خواهند شد و بعد در کنار یکدیگر قرار داده می شوند و همچون یک یک جاده ساخته می‌ شود.با پیش ساختن بلوک‌های پلاستیکی جاده منجر به فرآیند ساخت و ساز چهار برابر سریع‌ تر خواهد شد. از ویژگی های مثبت جاده پلاستیکی افزایش عمر این جاده‌ها خواهد بود که در مقایسه با جاده های قبلی آسفالتی سه برابر خواهد بود . ضمن اینکه بلوک‌های آسیب دیده را می ‌توان بازیافت نمود و به یک بلوک جدید تبدیل نمایید. همچنین در صورتی که جاده پلاستیکی به هر دلیلی آسیب ببیند، می‌ توان بلوک آسیب دیده را به آسانی تعویض نمایید که در این صورت تعمیر جاده باعث ایجاد ترافیک نخواهد شد.

بیشتر بدانید: خرید ضایعات وست بایر

استفاده از شیشه برای ساخت و ساز

تجزیه شیشه تقریباً به یک میلیون سال زمان نیاز خواهد داشت. همچنین مقدار زیادی از آن قابلیت بازیافت ندارند و در نهایت در محل دفن زباله قرار خواهد گرفت. طبق نظر محققان از شیشه می‌ توان به عنوان مصالح ساختمانی استفاده نمود، بدون این که نیاز به ذوب آن باشد. بازیافت شیشه در فرآیند معمولی، می بایست شیشه را به انواع مختلف تقسیم نمود و آن را ذوب کرد که این کار به انرژی زیادی احتیاج خواهد داشت. شیشه‌های شکسته شده مخلوط می‌ تواند تبدیل به شیشه پلیمری شوند که به این صورت از نظر عملکردی و زیبایی با محصولات سنگی برابری خواهند کرد و حتی می ‌تواند به عنوان کاشی‌های کف و دیوارها کاربرد داشته باشند.

خلاقیت در بازیافت مواد

تبدیل زباله به انرژی

با تبدیل زباله به انرژی به محیط زیست کمک ویژه ای خواهد شد، سوئد یکی از اولین کشورهایی است که از این فرآیند استفاده کرده است، این اقدام در این کشور چنان خوب پیش رفت که با کمبود زباله برای تبدیل به انرژی رو به رو شده . لذا مجبور به وارد کردن زباله از کشورهای دیگر شدند تا کارخانه‌های بازیافت بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند. کمتر از یک درصد از زباله ‌های کشور سوئد به محل دفن زباله ارسال می ‌شود و بیش از ۵۰ درصد زباله‌های خانگی در این کشور برای گرم کردن منازل به انرژی تبدیل می ‌شود.

دکوراسیون با پارچه های دورریختنی

یک دسته بسیار وسیع از مواد بازیافتی مر بوط به لباس ها می شوند که در صورت کهنه شدن دیگر قابلیت استفاده را ندارند. بنابراین می توانید با ساخت عناصر دکوراتیو آن ها را به نوعی زنده کرده و تا مدت طولانی از حضورشان استفاده نمایید. شایان ذکر است این بیش تر برای پارچه هایی صدق می کند که شما به ان ها علاقه دارید و نمی خواهید به همین راحتی از دستشان بدهید. لباس های بافتنی، شلوار و لباس جین، ربان ها و توری های اضافی همگی برای رسیدن به این خلاقیت ها قابل قبول می باشند. به طور معمول از این نوع پارچه های دورریختنی برای طراحیو دوخت کوسن ها، پادری ها، لوسترهای خلاقانه و حتی پرده و مبلمان استفاده می شود.

دکوراسیون با وسایل دورریختنی آشپزخانه

مسلما بیش ترین نقش در تولید وسایل بازیافتی مربوط به آشپزخانه می باشد. از ظروف پلاستیکی و بطری ها گرفته تا وسایل برقی و فلزی که کارآیی خود را از دست داده اند. برای استفاده مجدد از آن ها به ابتدا به این فکر کنید که در خانه به چه وسیله ای نیاز دارید، سپس طرح اولیه آن را بزنید دست به کار شوید. حرف اول برای این کار خلاقیت است.

ساخت لوستر با دورریزها

شاید برای شروع ساخت این لوازم را غیر ممکن و محال بدانید. بله با کمی خلاقیت و فکر می ‌توانید به جای هزینه ‌های زیاد برای خرید وسیله جدید، به فکر ساختن آن ها باشید. در این میان با این لوازم دور ریختی و استفاده از خلاقیت می توانید بهترین لوستر های خاص را به وجود آورید.

خلاقیت در بازیافت مواد

استفاده از بطری پلاستیکی نوشابه برای ساخت جعبه هدیه

ایجاد جاده‌های پلاستیکی، استفاده از شیشه برای ساخت و ساز، تبدیل زباله به انرژی و بازیافت سیگار و کمپوست کردن اجساد در کشورهایی که رسم سوزاندن اجساد را دارند همگی راه های خوبی خواهند بود که در محیط ریست می توانید تغییری مثبت به شمار رود. برای اینکار مانند عکس عمل کنید و بطری های نوشابه را ببرید. می‌توانید از آن به عنوان جعبه شکلات، آب نبات، آدامس و … استفاده کنید. اگر قصد هدیه دادن آن را دارید، بطری را با ربان رنگی تزیین کنید. برای کاشت سبزیجات و گیاهان نیز از این بطری ها می توان استفاده نمود کافیست قسمتی از بطری را ببرید و از باقی آن به عنوان گلدان استفاده کنید.

Share this post

مطالب مرتبط

Call Now Buttonتماس با ما