Logo Waste Buyer
خرید ماشین های اوراقی

خرید ماشین های اوراقی

خودرو های فرسوده و خودرو های اوراقی در رابطه با خرید ماشین های اوراقی تفاوتی جدا دارد که لازم به توضیح بیشتری در این خصوص می باشد. به طور کلی در قانون کشور خودروهایی که مربوط به قبل از سال ۱۳۵۷ می باشند در دسته ی خودروی اوراقی قرار داده می شوند . بنابراین می‌ توان آن‌ها را با استفاده کردن از وزنشان خرید و فروش نمود. این خودرو ها در دسته ی خودرو های فرسوده قرار نمی گیرند چرا که سال ساخت خودروهای فرسوده مربوط به سال‌های بعد از ۱۳۵۷ می باشد بنابراین ممکن است جدیدترین خودرو ها به دلایل و شرایطی که برایشان رخ داده در دسته ی خودرو های فرسوده قرار بگیرند ولی ملاک و معیار ما برای خودرو های اوراقی دقیقا همان سال تولید آن ها می باشد به این معنا که در صورت تولید آن ها قبل از سال ۱۳۵۷ ، به آن ها خودروهای اوراقی گفته می گویند.

اوراقی ماشین

پروسه اوراق شدن را می‌ توانیم یم توان به صورت خلاصه چنین بیان کرد که وقتی خودرو اوراقی می شود، توسط بالابرها آن ها را بر روی یک درب بر می گردانند و در مرحله بعدی با بکارگیری دستگاه های هوا برش موتور، گیربکس و دیگر قطعات خودرو از بدنه جدا می گردد و بدنه فاقد هر گونه قطعه ای که قبلاً به آن متصل بوده است می شود. در مرحله بعدی وارد اتاق پرسکاری می شود و به ابعاد ۵۰ در ۸۰ برش داده می شوند . سپس آن ها را راهی کارخانه ذوب آهن می ‌کنند و اما قطعات جدا شده نیز به اوراقچی های فروخته می شود که این خرید و فروش نیز خود پروسه جالبی دارد.

خرید ماشین های اوراقی

خرید قطعات دسته دوم

بعضی از افراد بر این باورند که قطعات دست دوم کارایی بیشتر و بهتری در مقایسه با قطعات نو دارند شاید بارها با افرادی مواجه شوید که بر روی خودروی خود از قطعه‌ای استفاده کرده‌اند و آن قطعه خیلی زود خراب شده است و در آخر پا به سرزمین اوراقچی‌ ها نهاده و نمونه استوک آن را خریداری می کنند که حتی پس از خرید آن ها رضایت کاملی از این موضوع دارند. شاید همین موضوع می ‌تواند دلیل بر اضافه شدن روز به روز طرفداران این ‌گونه قطعات باشد زیرا که بازار ایران مملو از قطعات چینی بوده که گاها شدت بی ‌کیفیت زیادی مواجه می شویم که حتی هم نمی‌ توانند چند ساعت بر روی خودرو دوام بیاورند ، از این جهت اغلب خرید این نوع قطعات نتیجه خوبی به همراه داشته و مرغوب ‌تر بوده و البته چینی هم نباشند که اگر یابنده باشید باید هزینه زیادی را متقبل شوید.

بنابراین بهترین راه خرید قطعه دست دوم است. البته توجه داشته باشید که ضرورت ندارد که همیشه قطعات دست دوم در کشور و توسط اوراق فروش‌ها به بازار عرضه شود زیرا گاها برخی از واردکنندگان لوازم یدکی اقدام به واردات قطعات دست دوم خارجی می ‌کنند که این قطعات به صورت وکیوم در جعبه‌های مشخص وارد بازار خواهند شد. این قطعات همگی تست شده و سالم هستند و می ‌توان در صورت خرابی آن ‌ها را تعویض نمایید. شاید به جرأت بتوان گفت که این قطعات در مقایسه با نمونه‌های چینی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.زیرا این قطعات ضمن بررسی و کنترل از کیفیت بالایی برخوردار می باشند ، اگر چه قیمت بالایی دارند اما خرید آن ها بی شک اقتصادی خواهد بود.

ضایعات ماشین

بدنه خودرو از جنس فلز بوده و این قابلیت را دارد که مجددا در قالب محصولات کاربردی دیگر بازیافت و از آن ها استفاده شود. آلیاژی استفاده شده در داخل بدنه ماشین می توانند از هر نوعی باشد. به ضایعات بدنه ماشین آهن قراضه هم می گویند. فلزاتی مانند مس، قلع، روی و نافلزاتی مانند گوگرد و فسفر آهن قراضه را در بر می گیرند. البته درصد مصرف و نوع آهن قراضه هم مد نظر می باشد. آهن قراضه به شکل درجه یک درجه دو درجه 3 و درجه 4 دسته بندی می گردد.

نحوه اوراقی کردن ماشین

زمانی که یک ماشین به عنوان ماشین اوراقی به فروش می رود. آن را به وسیله بالابرها روی یک در بر می گردند. سپس قطعاتی چون گیربکس و موتور و قطعات دیگر با دستگاه های هوا از بدنه جدا می شوند. بدنه خالی به اتاق پرسکاری رفته و سپس در ابعاد مختلف برش داده می شود و بعد به کارخانه ذوب آهن می فرستند. شایان ذکر است این قطعات دیگر را نیز به شکل دیگری اوراق می کنند.

خرید ماشین های اوراقی

عوامل تاثیر گذار بر قیمت خودروهای اوراقی

خریدارِ ماشین های اورایقی اغلب با اعلام بهترین خریدار ضایعات ماشین های ایرانی و خارجی فرسوده و اوراقی بیشترین قیمت را به شما پیشنهاد خواهند داد ولی در حال حاضر ماشین های خارجی یا آمریکایی مانند شورلت بلیز و خودروهای خارجی دیگر گران تر خرید و فروش می شوند. با توجه به میزان تقاضا برای قطعات آن ها بیشتر و قطعات آن ها از جنس مرغوب تری ساخته می شوند ولی خودرویی چون پیکان را به شکل کیلویی با در نظر گرفتن بالاترین قیمت تصویب شده از شما خواهند خرید و در نهایت جهت تولید وسایل کاربردی دیگر به کارخانجات مربوطه فروخته می شوند.

برخی از خودروهای کمیاب تر قدیمی کمیاب تر هستند بنابراین قیمت بیشتر خواهند داشت . البته میزان سالم بودن ماشین هم روی قیمت فروش ماشین اوراقی تاثیر خواهد داشت. به طور کلی خودرو اوراقی استاندارد مصرف سوخت در مقایسه با سایر خودروها بیشتر می باشد و نفس شهر را می گیرند و آلودگی ایجاد می کنند. بهترین کار این است که آن ها را به خریدار ماشین اوراقی بفروشید.

 

Share this post

مطالب مرتبط

Call Now Buttonتماس با ما