Logo Waste Buyer
خرید ضایعات در صنعت‌های مختلف

خرید ضایعات در صنعت‌های مختلف

معمولا خرید ضایعات به چهار دسته صنعتی، خانگی، الکترونیکی یا غیر الکترونیکی و فلزی یا غیرفلزی دسته بندی می گردد. هر یک از این دسته ها در برگیرنده مواردی است که بعد از بازیافت و انجام فرایندهای لازم در تولید محصولات خاصی کاربرد دارد. در حال حاضر در بازار های جهانی قیمت آهن با رشد زیادی همراه بوده و همچنین افراد زیادی در ایران به خرید و فروش این محصول روی آورده اند. ضایعات آهن در گروه دورریختنی های فلزی می باشد. این محصول پس از جمع آوری و بازیافت در صنایع مختلفی کاربرد دارد.

چرا ضایعات امروزه مورد توجه قرار گرفته است؟

جهان پس از گذشت انقلاب صنعتی یکباره متوجه انبوهی از ضایعات تولید شده به وسیله کارخانجات رو به رو شد که با این حجم نمی دانست چه برنامه ای داشته باشد. برخی از این ضایعات برای محیط زیست و سلامتی انسان بسیار خطرناک بودند. بنابراین به فکر امحاء و راهی جهت از بین بردن این ضایعات شدند. سرعت بالایی که همواره در تمام دوره ها حس می شود و صنعتی شدن تمام جهان از بین بردن و حتی دفن این موارد مشکل نبود . بنابراین مدیریت راه حل اصلی حل این موضوع برای صاحبان و رهبران کشور های صنعتی شد. این پسماند ها در برخی صنایع قابلیت فروش را دارندو پس از فروش این پسماند ها در برخی صنایع خطرناک و مضرر بوده و باید به روش مناسب آن ها را بی خطر می نمودند.

خرید ضایعات در صنعت‌های مختلف

دسته بندی ضایعات

طور کلی این مواد به به دو دسته عمده دسته بندی می گردد که به شرح ذیل است:

  • ضایعات معمولی و عادی یا نرمال: این ضایعات در روند تولید به وجود آمده و به دلیل نقص در تولید به وجود می آیند. در تولید همواره این ضایعات وجود دارند و درصدی از این ضایعات در تولید درنظر می گیرند. معمولا قابلیت بازگشت به خط تولید و یا بازیافت در این موارد از تولیدات وجود دارد و می توان از آن ها به عنوان مواد اولیه استفاده نمود.
  • ضایعات غیر معمول و غیر عادی: در اثر نقص در تولید و روند تولید این ضایعات ایجاد نشده ، در واقع در اثر اشتباهات انسانی و یا بی کیفیت بودن مواد اولیه تولید شده اند. معمولا این ضایعات نباید در تولید محصولات به وجود آیند و اغلب این مورد از تولیدات را به عنوان ضرر در محاسبه سود و زیان محسوب می شوند.

خریداری ضایعات های آهن را به صورت پرس شده یا فله ای

ضایعات به اشکال مختلفی دیده می شوند ، این شکل ها در بر گیرنده قراضه های فله ای یا پرس شده هستند. می توانید در زمان خرید این محصولات با توجه به دسته بندی آن ها، بهترین نوع آن را خریداری کنید تا روند بازیافت پس از آن نیز راحت تر صورت گیرد.
محل تجمع قراضه های آهن در راهنمای خرید ضایعات توجه کنید: لازم است پس از فرایند خرید و جمع آوری دورریختنی های آهن تا مکانی را برای تخلیه آن ها در نظر بگیرید. توصیه می شود این مکان وسیع باشد تا بتوانید ضایعات را در دسته های مختلف از هم جدا نموده و آماده بازیافت آن ها کار راحت تری در پیش داشته باشید.

تفکیک ضایعات بر اساس جنس آن ها

یکی از نکات مهم در زمان خرید ضایعات توجه به جنسی که خریداری می شود ، است . خریداری اجناس لازم است بر اساس آن چیزی که قرار است در خط بازیافت قرار بگیرد انجام شود. پس از آن، در صورت خرید جنس های مختلف، اقدام به جداسازی و دسته بندی آن ها نمایید. در صورتی برای بازیافت ضایعات در یک دسته در دستگاه قرار داده شوند ، به همان ترتیب سرعت کار نیز افزایش می یابد.

خرید ضایعات در صنعت‌های مختلف

خرید ضایعات سیار

پاکسازی خانه برخی از افراد در زمان خرید لوازم جدید و رها کردن وسایل کهنه و قدیمی، به دنبال راهی خواهند بود تا این وسایل را از زندگی خود دور کنند. بنابراین شرکت ها که خرید ضایعات را انجام می دهند، افرادی که قصد فروش ضایعات خود را دارند، می توانند بدون دغدغه با چنین شرکت هایی که خریدار ضایعات سیار هستند، ارتباط برقرار کنند و به راحتی وسایل کهنه را از محل زندگی خود دور کنند. اما باید بدانید قیمت هایی که در سایت دیده می شود قیمت بازار و انبارهای ضایعات آهن و آهن ‌قراضه نمی باشد . بنابراین خرید ضایعات سیار راهی آسان برای افراد که می خواهند خریدار ضایعات را در منزل خود ببینند و ضایعات خود را به راحتی به او بفروشند و از قیمت مناسبی نیز برخوردار می باشند.

مرکز خرید و فروش ضایعات

اگر قطعه ‌ای شامل فلزاتی متنوع است آن را می ‌توان ارزان ‌تر خریداری نمایید چرا که مدیران یک انبار از اینکه کارگران آن ها زمانشان را به جدا کردن فلزات مختلف از یک قطعه طی کنند لذت نخواهند برد . این کار ضمن اینکه زمان زیادی خواهد برد هزینه بیشتری را خواهد به جا گذاشت هم کیفیت کار کاهش می یابد. ضایعات فلزی مانند آهن، چدن، میلگرد و انواع ضایعات ساختمانی، ضایعات پلاستیک، ضایعات فلزات رنگی مانند ضایعات مس، آلومینیوم، برنج، و … را می توان به وسیله مراکز مختلف به شیوه ها ی حضوری و غیر حضوری خریداری نمایید. بازیافت بر محیط زیست تاثیر بسیار زیادی در بقای آن داشته و بسیار حیاتی است.

Share this post

مطالب مرتبط

Call Now Buttonتماس با ما