Logo Waste Buyer
تفاوت خرید ضایعات و دور ریختن غیرمسئولانه

تفاوت خرید ضایعات و دور ریختن غیرمسئولانه

یکی از بزرگ ترین معضلات زیست محیطی مربوط به زباله های پلاستیکی ایجاد شده در جهان امروز است. بشر به علت قابلیت های فراوان و قیمت ارزان ه روش های مختلفی اعث ایجاد آن می شود . وسایل و ابزارهای پیش پا افتاده و روزمره نیز در این دسته قرار می گیرد. بخصوص استفاده از مواد پلاستیکی به حدی روزمره شده که هیچ کس نمی تواند بدون کاربرد روزانه از این مواد زندگی کند. کیسه های پلاستیکی از مواد پلاستیکی بوده که در زندگی بشر کاربرد زیادی دارد. به علت مصرف روزانه و عمومی این کیسه ها آنها و تقریبا استفاده به صورت یکبار مصرف و تبدیل سریع به زباله های بعضا غیرقابل بازیافت و حتی کثیف مشکلات و معضلات بسیاری برای محیط زیست ، ایحاد کرده است. کشور ما نیز حجم بالایی از لوازم پلاستیکی راایجادمی کند. دلیل داشتن منابع نفتی و تولیدات پتروشیمی فراوان مقادیر زیادی تولید می کند.

از طرف دیگر استفاده هرچه بیشتر از کیسه های پلاستیکی مهم ترین دلیلی که سبب شده است، در مقایسه با کیسه های پارچه ای و کاغذی قیمت ناچیز آن ها می باشد البته هزینه جمع آوری، بازیافت، امحاء این مواد و از همه مهم تر هزینه زیان و خسارات زیست محیطی ناشی از پراکندگی آن ها در محیط زندگی غیرقابل محاسبه و بسیار بالا می باشد. چرا که پلاستیک تجزیه پذیر نمی باشد و به طور متوسط ۵۰۰ سال کیسه های نایلونی و کیسه زباله در محیط باقی خواهند ماند.

به علت سبکی کیسه های پلاستیکی به راحتی به همراه باد همه جا پخش می شوند و بیشتر آنها سر از دریا و مناطق طبیعی و حفاظت شده در آورده و موجبات آلودگی دریا و خاک و در نهایت محیط زیست را فراهم خواهند کرد و چنانچه این مواد سوزانده شوند باعث تولید اسید کلریدریک، گاز سمی دیوکسین و در نهایت باعث آلودگی هوا خواهند شد. در حال حاضر استفاده از کیسه های یک بار مصرف به نوعی رفتار متمدنانه بوده با وجود ابنکه بسیاری از کشورهای پیشرفته که خود این فرهنگ را در برهه های زمانی مختلف تجربه کرده اند، استفاده از این مواد کمتر شده است.

برای اطلاعات بیشتر و خرید ضایعات به وبسایت وست بایر مراجعه کنید.

تفاوت خرید ضایعات و دور ریختن غیرمسئولانه

زباله چیست؟

در زبان فارسی فعلی زُباله یک اشتباه رایج املایی بوده بر مبنای فرهنگ فارسی معین، املای صحیح این کلمه «ذباله» است که جمع «ذبیل» به معنی آشغال است. پسماند، آشغال یا دور ریز همگی کلماتی هستند برای موادی که دیگر کارایی ندارند و به اصطلاح دور انداخته می ‌شوند. هر چیزی که رها زباله یا پسماند نامیده می شود. فعالیت‌های تولیدی یا هرگونه تغییر شکل آن پس از مصرف و یا در گذر زمان می‌تواند ناشی از زباله‌ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم نتیجه فعالیت‌های انسان در بخش‌های کشاورزی، صنعتی و شهری باشد.

زباله پنهان

زباله ضمن تعرف ساده خود، در بر گیرنده زباله‌های تر، بسته ‌بندی انواع محصولات پس از استفاده و … مفهومی پنهان همچون انرژی‌های که در جهت تولید یک محصول تولید ، میزان آبی که هنگام شستشو ، چراغی که بدون نیاز به روشن مانده، اجاق گازی که طولانی مدت روشن می باشد. لذا می توان گفت زباله در حالت‌های جامد، مایع و گاز قابل مشاهده هستند. امروزه موادی به راحتی و به تعداد زیاد در دسترس قرار می گیرند، باعث شده که به راحتی به زباله تبدیل شده و میزان تولید زباله به حدی افزایش یافته که تناسبی با سرعت تجزیه یا بازیافت آن ها نداشته باشد.

منابع تولیدی و دفع زباله به دلیل عینی نبودن از دیگر دلایل بی‎تفاوتی و عدم نگرانی نسبت به تولید زباله‌است! همه‌ی مواد مصرفی ما از فروشگاه‌های بوده و نهایتا هرچیزی که در نگاه سرسری زباله باشد در کیسه‌ای دور ریخته می‌گردد.

تفاوت خرید ضایعات و دور ریختن غیرمسئولانه

تاثیر زباله بر کیفیت زندگی

انسان همواره در طول زندگی بر روی زمین با آسیب‌های زیادی همراه بوده ولی این آسیب‌ها در گذشته به مراتب کمتر بوده و انسان با طبیعت زندگی مسلالمت‌آمیزتری را برقرار می نمود، با رشد سریع جمعیت و افزایش مواد مصرفی که از مظاهر پیشرفت و توسعه در سال‌های اخیر است، زباله ها با ازدیاد روزافزون همراه شده و علاوه بر این زندگی پیشرفته انسان با تولید زباله ارتباط مستقیمی دارد، هرچه سرعت زندگی افزایش یابد برای انجام کارها کمتر، توجه عموم مردم بر تاثیر زباله بر سلامت جامعه و محیط زیست و اهمیت استفاده از وسایل پایدار وجود دارد. بااین اوصاف می توان گفت راحت بودن و زندگی کردن باعث تولید حجم زیادی از زباله‌ها خواهد شد. با پیشرفت زندگی بشر چیزی که به آن زباله گفته می ‌شود امروزه دیگر موادی غیرقابل استفاده نیست بلکه ردپایی از تمدن بشر است!

چرا تمایل به استفاده از ظروف گیاهی وجود دارد ؟

شهرنشینی باعث شده تا همواره افراد به راحتی غذا تهیه ذخیره شود و به سرعت به دست مشتری برسد. در حال حاضر رستوران‌ها از خدمات دلیوری برای افزایش فروش استفاده می کنند. طبق گزارش یورواستات، در سال ۲۰۱۸، خانوارها در اتحادیه اروپا بیش از ۶۰۰ میلیارد دلار برای «خدمات پذیرایی» هزینه کردند. رستوران‌ها، کافه‌ها، غذاخوری‌ها، کیترینگ ها و موارد مشابه همگی در این آمار نقش داشتند. در ایران نیز مانند سایر کشورهای اروپایی و پیشرفته ظروف گیاهی تولید می شود. بسیاری از رستوران‌ها و تهیه غذا ها در ایران از این ظروف استفاده می کنند

Share this post

مطالب مرتبط

Call Now Buttonتماس با ما