Logo Waste Buyer
نقش خریداران ضایعات در دوره‌کردن چرخه مواد

نقش خریداران ضایعات در دوره‌کردن چرخه مواد

بخش ضروری و مهمی از اقتصاد از فلزات تشکیل شده است. آن‌ها در هر مکانی قابل مشاهده بوده ، از قوطی نوشابه گرفته تا کارد و چنگالی که روزانه کاربرد دارد، همچنین سیم‌های برق و حتی تلفن‌های ما، از ترکیبات فلزی برخوردار می باشد. به طور کلی آهن‌آلاتی که به پایان دوره مصرف خود رسیده‌ باشند استفاده چندانی ندارند. این ضایعات پس خرید و بریده شدن و آماده‌سازی، مجدداً به فروش خواهد رسید وجهت کاربردهای مختلف استفاده می شود.

ضایعات آهن

هرگونه آهن‌آلاتی که بیش‌ازحد کثیف یا کهنه شده باشند و از نظر کیفیت با افت کیفیت همراه باشد ، ضایعات آهن گفته می شود. این موارد توسط افرادی که از تجهیزات تکنولوژی و صیقل دادن فلزات برخوردار می باشند ، خریداری شده و ضمن استفاده مفید از ضایعات، محیط ‌زیست نیز از آسیب ضایعات در امان خواهند ماند. این محصولات معمولا در لوازم و قطعات دورریز ساختمان ‌ها، ماشین‌آلات و وسایل نقلیه و…، قابل مشاهده بوده و پس از ذوب شدن، به‌عنوان ماده خام در تولیدات و صنایع مختلف کاربرد دارد.

نقش خریداران ضایعات در دوره‌کردن چرخه مواد

بازیافت ضایعات آهن

معمولاً خریداران ضایعات آهن را خریداری نموده و بعد در مرحله بعدی به همان شکل و یا پس از آماده‌سازی اقدام به فروش می نمایند. این وسایل به شکل نامحدود و بدون از دست دادن خواص مفید قابل بازیافت می باشند. جهت این کار ضایعات مسیر طولانی را می گذرانند و در آخر مجدداً به فرم مفید برمی گردند. این محصولات جداسازی شده پس از جمع‌آوری، در مراکز دسته بندی شده حفظ می شوند و به وسیله نوارهای مغناطیسی و آهنرباها جداسازی آن ها صورت می گیرد و در نهایت در کوره‌هایی با دمای پایین عبور می نمایند تا به این شکل از مواد مجزا جداسازی شوند. ضایعات خالص‌سازی شده در مراحل بعدی با ذوب شدن به مواد خام تبدیل خواهند شد. مواد بعد از اینکه این مرحله را طی کردند به‌صورت صفحات، کلاف، میله، سیم، شمش و… تبدیل شده و توسط شرکت‌های تخصصی جهت استفاده مجدد و ایجاد محصولات نهایی خریداری و استفاده می شوند.

تعریف بازیافت

بازیافت فرآیندی است که مواد زاید تولید شده به چرخه فعالیت ھای اقتصادی مجددا برگشت داده می شود.فرآیند شامل عملیات جداسازی و تفکیک و انجام عملیات پردازش و تبدیل با ھدف مفید ساختن آن ھا در کاربردھای اولیه یا کاربردھای دیگر است. اھمیت بازیافت را در موارد مختلف می توان احساس نمود.معمولا برای بازیافت باید مواد زاید را از محل زندگی خود دور نماییم . این موضوع به این دلیل می باشد که بازیافت منجر به آن شده مواد خام ارزشمند شود. برای مثال قوطی های آلومینیوم را از قوطی ھای کنسرو بازیافتی تهیه نموده و توسط بو و حفر معادن ھیدروکسید آلومینیوم معدنی که در تولید آلومینیوم کاربرد دارد و بدون آلودگی خواهد بود. به طور کلی بازیافت منجر به کاھش آلودگی و حفظ انرژی شده و در حین ساخت محصولات ازمواد بکر یا مواد خام غیربازیافتی مصرف می شود.

بازیافت به وسیله کاھش میزان سوزاندن زباله ھا و یا دفن کردن آن ھا در زمین ، باعث شده تا محیط زیست حفظ شود. با کاهش زمین ھایی که به دفن زباله اختصاص شده ما فضای بیشتری برای مردم ، برای کشاورزی، زندگی و کار فراھم سازیم . به طور کلی بازیافت باعث کاھش نیاز ما به منظور استفاده از منابع طبیعی تازه در ساخت محصولات جدید خواهد شد.

نقش خریداران ضایعات در دوره‌کردن چرخه مواد

این موضوع کمک می کند تا تغییرات آب وھوایی یعنی مساله زیست محیطی که بر اثر سوختن سوخت ھای فسیلی مثل روغن و گاز ایجاد می شود کاهش یابد. دور ریزی زباله برای انسان سخت خواهد بود. با توجه به اینکه دور ریزی محوطه ھای دفن زباله را سریعتر می تواند پر کند و محیط ھای دفن زباله زیاد نیاز خواهد بود و در نهایت لطمه ھای جبران ناپذیری به محیط زیست وارد شده ومنابع طبیعی را زودتر نابود می کند و ھمچنین بشر را درکوتاه مدت با کمبود برخی منابع اولیه روبرو می کند.

اصل بقای انرژی وماده به این صورت است که منابع انرژی ھرگز قابل بازیافت نبوده و ، تاکنون نتوانستند خاکستر ذغال سنگ سوخته شعله ای را بفروش برسانند . ولی به جای ھدر دادن گرمای زاید ناشی از تبدیل انرژی درمناطق گرما ساز مجاور ایستگاه تولید برق آن درفضای اطراف و آب رودھا بکار گرفته شود. تولید انرژی از مواد زاید قابل اشتعال یکی دیگر از زمینه ھای بازیافت مواد زاید است که در کشورھای پیشرفته بیشتر مورد توجه قرار گرفته است . امحای مواد زاید ھدف اصلی استفاده از روش بازیافت می باشد.

تولید برق و تامین گرمای مجتمع ھای مسکونی ھمجوار کارخانه ھای سوزاندن زباله از این روش می تواند استفاده شود. در کشور خرید ضایعات مسی باعث شده تا صد در صد این مواد مجددا به دنیایتولید وارد شوند . وانت بارها یا و قراضه خرهایی از جمله افرادی هستند که با یک بلندگو در کوچه و خیابان ها اقدام به خرید و فروش می کنند. پس از خرید ضایعات مسی این افراد محصولات را به انبارهای مختلفی مختص این مواد انتقال می دهند.

باوجود آنکه امروزه اپلیکیشن ها و برنامه های مختلفی برای این منظور کار گرفته می شود این کار به شک اینترنتی نیز انجام می شود با این وجود هنوز شیوه های خرید ضایعات مسی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

Share this post

مطالب مرتبط

Call Now Buttonتماس با ما