Logo Waste Buyer
اهمیت بازیافت و خرید ضایعات برای حفاظت از محیط زیست

اهمیت بازیافت و خرید ضایعات برای حفاظت از محیط زیست

زمین همواره از گذشته تاکنون برای رفع نیازهایمان استفاده شده است. به بیان ساده‌تر، از ظرفیت آن بیش از اندازه استفاده شده و سوء استفاده بیش از حد باعث افزایش گرمایش دمای زمین که به عنوان گرمایش جهانی شناخته می‌شود، شده است.بازیافت مواد تبدیل به نیاز ساعتی شده زیرا جهان تحت فشار موضوعات زیست محیطی پیچیده‌ و زیادی قرار دارد و باعث قرار گرفتن در وضعیت نامناسب شده است. مشکلاتی چون تخریب افراطی جنگل‌های انبوه، گونه‌های مختلف حیوانات و گیاهان را در معرض انقراض قرار داده است. جنگل‌های انبوه با بی‌فکری تمام جهت تولید کاغذ، الوار و توسعه منطقه‌ای از بین رفته است.

بازیافت در لغت استفاده مجدد از مواردی که یک بار بار قابل استفاده می باشد. این امر دلالت بر پردازش مجدد مواد استفاده شده برای پیشگیری از ایجاد پسماند تولیدی از انباشت خانگی و صنعتی دارد. خرید ضایعات و بازیافت آن می تواند در کاهش انتشارات گاز گلخانه‌ای و دفن آن ها تاثیر بسزایی داشته باشد. دفن کردن یکی از راه های کاربردی و قدیمی جهت دفع زباله است. این فرآیند زباله طی دفن کردن آن شامل می‌شود. گرچه که این روش سازماندهی شده‌ی دفع زباله محسوب می شود ولی افرادی که در نزدیکی چنین مناطق قرار دارند و همچنین محیط اطراف اثرات منفی شدیدی دارد.

اهمیت بازیافت مواد

  • در استانداردهای رفاهی امروزی بازیافت نقش بالایی دارد . در قرن بیست و یکم که عصر جدید پایداری می باشد ، یکی از نگرانی‌های عمده‌ای است که نیاز به جایگزینی برای دفع زباله‌های متعارف را ایجاد کرده است.
  • تعداد فزاینده‌ای از دولت ‌ها، شرکت ‌ها، سازمان‌ها و مردم بازیافت را تشویق می‌کنند.
  • کاهش مقدار زباله‌های انتقال یافته به محل‌های دفن زباله و زباله سوزها
  • ایمن نگه داشتن منابع طبیعی. نجات درختان و جنگل‌ها با بازیافت و کاهش نیاز به استخراج سنگ‌های فلزی
  • محافظت از اکوسیستم و حیات وحش
  • حفظ منبع مواد در بازارهای داخلی با هدف اقتصادی کلان
  • کاهش استخراج مواد خام جدید و آلودگی ناشی از آن ها و در نهایت کاهش انتشار کربن
  • صرفه‌جویی در انرژی

اهمیت بازیافت و خرید ضایعات برای حفاظت از محیط زیست

راه های نجات سیاره از مواد بازیافتی

چند کار وجود دارد که می توانید برای نجات این سیاره انجام دهید.

  • دور ریختن تمام زباله‌ ها خانه که کاربرد و استفاده ندارند ، مانند کاغذ، پلاستیک و شیشه
  • خودداری از استفاده کیسه های پلاستیکی. آنها ضمن آلودگی محیط زیست منجر به پر کردن محل های دفن زباله خواهند شد. هنگام خرید سعی کنید به محصولاتی توجه کنید که کمترین بسته بندی را دارند.
  • صنعت بازیافت با خرید محصولات بازیافتی رونق عظیمی به دست خواهد آورد. خرید محصولات بازیافتی کاغذ یا شیشه نه تنها به کاهش میزان ضایعات تولیدی کمک می کند، بلکه به ارتقای صنعت بازیافت نیز کمک می کند.
  • زباله‌های قابل بازیافت را به تنهایی به نزدیک‌ترین مرکز بازیافت ببرید.

انواع مواد قابل بازیافت

به طور کلی تمام مواد قابلیت بازیافت را ندارند. ولی وجود امکانات بازیافت مواد به خوبی در جهان امروز فراهم شده است.

کاغذ

به طور کلی می توان گفت همه انواع کاغذ، مانند روزنامه و مجلات و انواع کارتن‌ های مقوایی، قابلیت بازیافت دارند . تهیه کاغذ سفید از مواد بازیافتی، در مقایسه با تهیه آن از رشته‌های چوب تازه، آلودگی هوا را 74 درصد، آلودگی آب را ۳5 درصد و مصرف انرژی را 75 درصد، کاهش خواهد داد.

پلاستیک

هر محصول پلاستیکی، از یک کد شناسایی پلاستیک برخوردار می باشد. این کد که اغلب می توانید در پشت ظرف مشاهده کنید. کد به صورت مثلثی است که در داخل یک عدد، ‌از 1 تا 7 آن ثبت شده است. بیشتر خدمات بازیافت، پلاستیک هایی با کد 1 یا 2 که شامل بطری‌های نوشیدنی و ظروف مورد استفاده برای شیر، آب میوه و محصولات بهداشتی، مثل شامپوهاست را می ‌پذیرند.

فلزات

بازیافت قوطی‌های فلزی مواد غذایی و آشامیدنی که از آلومینیوم یا استیل می باشد، امکان پذیر است بخصوص در قوطی‌های آلومینیومی، که ارزش بالایی دارند. آلومینیوم، به عنوان یک فلز غیر مغناطیسی، تقریباً به همان شیوه استیل، بازیافت و فراوری می ‌شود . آن را چکش کاری، قطعه قطعه و خرد می‌کنند. در نهایت قطعات تولید شده به شکل شمش، ذوب و به کارخانه‌های آلومینیوم سازی ارسال خواهند شد. امروزه امکان بازیافت فویل آلومینیوم استفاده شده نیز وجود دارد. تنها لازم است تا قوطی‌هاو فویل‌ها، پیش از بازیافت، تمیز شوند. استفاده از آلومینیوم و استیل بازیافتی، به ترتیب، موجب 95 درصد و 75 درصد صرفه‌جویی در مصرف انرژی خواهد شد

اهمیت بازیافت و خرید ضایعات برای حفاظت از محیط زیست

شیشه

معمولا درصد بالایی از شیشه‌های خانگی بارها و بارها قابلیت بازیافت دارند. تنها لازم است تا ظرف را شست و شو دهید و بازیافت کنید. یکی از آسان‌ترین انواع روش‌های بازیافت بازیافت شیشه می باشد. لذا ‌باید خرید محصولات بسته بندی شده در شیشه، در اولویت قرار داده شوند.
نسبت به شیشه‌های دست نخورده ظروف شیشه‌ای بازیافتی ، ۵۰ درصد انرژی را ذخیره می‌کنند. ذخیره انرژی در یک ظرف شیشه‌ای آنقدر بالا است که می‌توان با آن، یک لامپ حبابی ۱۰۰ وات را به مدت ۴ ساعت روشن نگه داشت. ۲۰ درصد آلودگی هوا و ۵۰ درصد آلودگی آب در شیشه‌ های بازیافتی، کاهش خواهد یافت.

Share this post

مطالب مرتبط

Call Now Buttonتماس با ما