Logo Waste Buyer
راهکارهای افزایش آگاهی عمومی در مورد خرید ضایعات

راهکارهای افزایش آگاهی عمومی در مورد خرید ضایعات

از مشکلاتی که در صنعت امروز رو به‌ رشد ضایعات تولیدی می باشدکه به دلیل افزایش تولید، میزان ضایعات تولیدی نیز افزایش یافته است. ضایعات تولید چیزی است که صاحبان مشاغل معمولا نسبت به آن بی توجه می باشند و مقادیر آن کنترل نشده باقی می ‌ماند، در نهایت این ضایعات می‌توانند هزینه قابل توجهی جهت یک کسب‌وکار باشند؛ از زباله ‌های حمل‌ونقل و ضایعات موجودی تا محصولات معیوب و موارد دیگر، زباله می‌تواند در طیف وسیعی از مناطق یک کارخانه جمع آوری گردد. در صنایع مختلف ضایعات تولید شده در معنای مختلفی قرار می گیرد. صرف‌نظر از نوع معنی و صنعت، کاهش ضایعات در تولید باعث شده تا در رابطه با کارایی آن افزایش داشته باشیم.

ضایعات تولید چیست؟

ضایعات تولید طبق یک تعریف ساده به هر ماده یا منبعی می گویند که دور ریخته شده یا در فرایند ساخت استفاده ای نداشته باشد. در فرایند تولید مواد خام اضافی، مواد ضایعاتی، محصولات شکسته یا معیوب و انرژی یا آبی قابل استفاده نمونه هایی از ضایعات تولید می باشند. با توجه به این نوع از ضایعات می ‌توانند اثرات منفی زیست محیطی و اقتصادی داشته باشند، کاهش یا حذف ضایعات با هدف بهبود کارایی و پایداری اصلی ترین هدف تولیدکنندگان می باشد. درک مدیریت پسماند در تولید بعد از معرفی مفهوم تولید ناب به‌طور قابل توجهی با تغییرات همراه شد.

ایده حذف ضایعات در فرآیند تولید در ادامه بازیافت مطرح شد. اصول تولید می گوید ابتدا ارزش را تعریف و سپس فرآیندهای خود را با توجه به اینکه آیا ارزشی برای کسب‌ و کار و مشتریان شما ایجاد می ‌کنند یا نه، به دو دسته تقسیم نمایید. این فرآیند برای شما این امکان را فراهم می‌کند تا ضایعات تولیدی را شناسایی کرده و آن‌ها را به ‌شکل سیستماتیک کاهش یابد.

راهکارهای افزایش آگاهی عمومی در مورد خرید ضایعات

راهکارهای افزایش بهره وری

در کنار تعاریف زیادی که در رابطه با بهره وری وجود دارد ، برای اجرایی كردن آن لازم است تا تعریفی هماهنگ و سازگار با شرایط و نیازهای معین سازمان استفاده شود و به وسیله مشاركت كلیه كاركنان قدم های موثری را در این راه بردارند. استمرار یك سیستم بهره وری، مستلزم اقداماتی همچون منافع، اصلاح ساختار سازمانی، توسعه منابع انسانی و… می باشد.

راهكارهای افزایش بهره وری مستلزم شناخت كافی وضعیت موجود و فرهنگ كاری شركت ها می باشد. وجود تفاوت های مهم در فرهنگ كاری شركت ها و وضعیت موجود آن ها می توان گفت راهكارهای افزایش بهره وری نیز در آن ها متفاوت خواهد بود. كاهش ضایعات، ایجاد تعهد در كاركنان، توجه به كاركنان، استفاده بهینه از استعدادها، ایجاد انگیزه دركاركنان، توجه به تغییرات و…از راهكارهای افزایش بهره وری می باشد.

میزان تاثیر هر یك از این راهكارها در افزایش بهره وری به وضعیت موجود شركت در آن زمینه و ضرورت پرداختن به هریك از این موارد بستگی خواهد داشت، كـه باید به صورت ماهرانه ای شناسایی و اولویت بندی گردد و با توجه به آن اقدامات لازم اجرا شود. كاهش ضایعات در سازمانی ممكن است در اولویت اول قرار داشته باشد و در سازمانی دیگر توجه به كاركنان وایجاد انگیزه در اولویت اول باشد. عدم شناخت كافی از وضعیت موجود شركت ها و بی توجهی به اولویت ها می تواند اثرات معكوسی در میزان بهره وری به وجود آورد. بنابراین می بایست هر اقدامی در افزایش بهره وری برروی شناخت كافی وضعیت موجود و اولویت بندی صحیح راهكارها صورت گیرد.

جهت اطلاع و آگــاهی از مقدار افزایش بهره وری لازم است تا آن را در قالب شاخص های مختلف و در دوره هـــای معینی اندازه گیری نمایید. می توان با اندازه گیری شاخص های بهره وری تعیین نمایید كه تلاش های بهره وری تا چه میزان مفید واقع شده است . اندازه گیری بهره وری نیز لازم است تا با توجه به یك سیستم مناسب و اصولـــــی انجام شود، درغیر این صورت نمی توان به نتایج آن اطمینان و انتظار بهبود در آن را داشت. مشخص كردن صحیح طول دوره ارزیابی از مـوارد مهم در اندازه گیری بهره وری بوده كه به عواملی همچون دسترسی به اطلاعات، ماهیت عملیات تولیدی و اهداف مدیریت بستگی خواهد داشت.

از نتایج اندازه گیری شاخص های بهره وری می توان به عنوان ابزاری مناسب برای برنامه ریزی های بلندمدت مدیریت در سطح سازمان استفاده نمایید.

راهکارهای افزایش آگاهی عمومی در مورد خرید ضایعات

قیمت ضایعات به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت ضایعات بستگی به نرخ دلار و قیمت بازار آهن دارد عوامل مختلفی از جمله موقعیت جغرافیایی ، درجه صنعتی شدن و سطح مشارکت در اقتصاد جهانی در قیمت بازار فروش و خرید ضایعات بستگی دارد. ضایعات اغلب بعد از جمع آوری به انبارهایی در حومه شهر انتقال می یابد و پس از تفکیک به کارخانه های بازیافت ارسال خواهند شد. در همین انبارها گاها دستگاه هایی استفاده می شود که ضایعات تفکیک شده را به شکل فشرده تبدیل می کند که حمل و نقل آنها را ساده تر می کند. بنابراین جهت اطلاع از قیمت ضایعات حتما تماس بگیرید.

تأثیر قیمت ضایعات بر دیگر بازارها

تأثیر قیمت ضایعات بر سایر بازارها در صنایع مختلف تأثیر بسزایی دارد. از صنعت لوازم خانگی تا صنعت خودرو و صنعت ساخت و ساز؛ می توان گفت حدود 20٪ هزینه ساخت مسکن مربوط به هزینه محصولات فولادی می باشد. به طور کلی ، با این حال ، رشد نقدینگی و تورم ناشی از آن علت افزایش قیمت ها می باشد. در نهایت این افزایش قیمت محصولات فولادی نیست که به طور مستقل قیمت برخی کالاها را افزایش می دهد ، درواقع افزایش نقدینگی قیمت کالاهای مختلف را به صورت یک دومینو افزایش می دهد. در تجزیه و تحلیل قیمت هر محصول، اهمیت آن محصول در صنایع مختلف ذکر شده است.

Share this post

مطالب مرتبط

Call Now Buttonتماس با ما