Logo Waste Buyer
خرید ضایعات استیل

خرید ضایعات استیل

استیل یکی از گران بهاترین فلزاتی است که بشریت برای ادامه زندگی راحت به آن نیاز دارد. امروزه از این آلیاژ در صنایع بسیار زیادی استفاده می شود و اگر استیل از چرخه تولید خارج شود بسیاری از صنایع دیگر نمی توانند به فعالیت خود ادامه دهند. بهتر است بدانید بر طبق آمارها معادن استیل محدود است و اگر به بهره برداری بی رویه ادامه داده شود این معادل برای همیشه از بین می روند. خرید ضایعات استیل بهترین کاری است که می تواند به حفظ منابع استیل در سراسر دنیا کمک کند.

از آنجایی که ضایعات استیل صد در صد قابل بازیافت است، تقاضا برای خرید ضایعات استیل و بازیافت آن در بازار زیاد است. جهت تولید استیل یا فولاد زنگ نزن، فولاد را با 11 درصد آلیاژ کروم ترکیب می کنند تا خواص مقاومتی و ضد خوردگی و همچنین ضدزنگ بودن آن تقویت شود. البته از آنجایی که می توان فلز استیل را در صنایع و محصولات مختلفی به کار برد و کاربردهای بالایی دارد و محصولات متفاوتی از آن نیز تولید می شود، به جز کروم، آلیاژهای دیگری نظیر نیکل، مس و قلع در ترکیبات استیل به کار می رود. همانطور که اشاره شد به دلیل خواص مقاومتی فولاد زنگ نزن یا استیل، طیف محصولات تولید شده با این فلز بسیار زیاد است مانند صنایع خودرو سازی، لوازم خانگی، صنایع مواد غذایی، صنایع کشاورزی، صنایع هواپیما سازی، تانکرهای حمل سوخت، مواد غذایی، مواد شیمیایی و … که همگی در تولید تجهیزات و لوازم خود از فلز استیل استفاده می کنند.
وقتی تولید محصولاتی با این طیف گسترده با فلز استیل انجام می گردد و همه روزه به حجم تولید آنها نیز افزوده می شود، بنابراین ضایعات استیل نیز حجم بسیار بالایی دارد و قطعات اضافی حین تولید محصولاتی که عمر مفید آنها تمام شده، در رده ضایعات استیل قرار می گیرند. در این مقاله می خواهیم در مورد خرید ضایعات استیل صحبت کنیم. خرید ضایعات آزادشهر

خرید ضایعات استیل یکی از مهمترین اموری است که این روزها مورد توجه قرار گرفته است. به طور کلی، خرید و فروش ضایعات باعث می شود بخشی از منابع دوباره وارد چرخه تولید شوند و مورد استفاده قرار گیرند. این امر می تواند هم صرفه اقتصادی داشته باشد و هم از آسیب به محیط زیست و گسترش آلودگی جلوگیری می کند. در ادامه تلاش می کنیم اطلاعات بیشتری را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

انواع ضایعات استیل

ما در ابتدا درمورد فلز استیل و دو نوع فولاد ساده کربنی و فولاد آلیاژی پرداختیم. در اینجا راجب این دو نوع فولاد و انواع مختلف استیل بیشتر توضیح خواهیم داد. در فولاد ساده کربنی بجز کربن و بعضی عناصر معمول مانند، سیلیسیم ،منگنز، گوگرد و فسفر عنصر دیگری وجود ندارد. با افزودن برخی عناصر به آهن آلیاژهایی تولید می‌شود که خواص بسیار عالی دارند. در اینجا با افزودن کروم به آهن، استیل ضد زنگ یا استنلس استیل بوجود می‌آید، که در مقابل خودرگی ‌های مختلف مقاومت بالایی دارد. استیل ضد زنگ از ترکیب حداقل 10/5٪ کروم با آهن بدست می ‌آید. کروم پس از ترکیب با اکسیژن هوا اکسید کروم تشکیل می‌ دهد، که به صورت لایه ‌ای روی استیل ضد زنگ قرار می‌ گیرد. این لایه دیده نمی ‌شود ولی باعث می ‌شود ارتباط بین هوا و فلز از بین رفته و استیل سالم بماند.

مقدار بیشتر کروم و چند عنصر دیگر مانند، نیکل و مولیبدن در آهن این لایه را تقویت کرده و خاصیت ضد زنگ بودن را افزایش می ‌دهد. به این نوع فولاد آلیاژی می ‌گویند، البته وجود تیتانیوم و نیوبیوم خاصیت جوش پذیری را در استیل ضد زنگ افزایش می ‌دهد. انواع استیل ضد زنگ یا استنلس استیل شامل، استیل نگیر یا غیر مغناطیسی، استیل بگیر یا مغناطیسی، استنلس مارتنزیت، استیل دوپلکس است. استیل بگیر یا مغناطیسی، از ترکیب آلیاژ آهن، کروم و کربن کمتر از 1٪ تشکیل شده است و خاصیت آهنربایی دارد. استنلس مارتنزیت، از ترکیب آلیاژ آهن، کروم و کربن بالای 1٪ و دارای خاصیت آهنربایی و سختی پذیری است. استیل دوپلکس، از ترکیب آلیاژ آهن، کروم و نیکل با ساختاری از ترکیب استیل ‌های مغناطیسی و غیر مغناطیسی و خاصیت آهنربایی ساخته شده است. بنابراین انواع ضایعات استیل بر اساس نوع استیل آنها متفاوت است. برای خرید ضایعات استیل باید به نوع آن نیز توجه شود چرا که هر کدام دارای قیمت های مختلفی هستند.

انواع ضایعات استیل

انواع مدل های استنلس استیل

آلیاژهای مهم فولادهای زنگ نزن بر مبنای عنصر آلیاژی که به آن افزوده شده است، به صورت زیر می ‌باشد.

  • آلیاژهای آهن-کروم
  • آلیاژهای آهن-کروم-کربن
  • آلیاژهای آهن-کروم-نیکل-کربن

تقسیم بندی فولادهای زنگ نزن بر اساس ساختار متالورژیکی و ترکیب شیمیایی به صورت زیر است:

  • فولاد زنگ نزن فریتیفولاد زنگ نزن مارتنزیتی
  • فولاد زنگ نزن آستنیتی
  • فولاد زنگ نزن آستنیتی-فریتی (دوفازی)
  • فولاد زنگ نزن رسوب سختی

بنابراین انواع مدل های استنلس استیل بسته به اینکه بر چه اساسی بخواهید دسته بندی کنید می توانند متفاوت باشند.

خواص ضایعات استیل

یکی از خواص ضایعات استیل قابلیت ذوب پذیری آنها است. ضایعات استیل، ۱۰۰% قابل بازیافت است. استیل ضایعاتی، ذوب و مجدداً قالب‌ گیری می ‌شود. نکته قابل توجه این است که بین ۶۵ تا ۸۰ درصد از تولید ورق استیل در جهان به روش بازیافت ضایعات صورت می ‌گیرد. استحکام ورق ‌های استیل، به میزان کربن به ‌کاررفته در این ورق ‌ها بستگی دارد. هر چه مقدار کربن موجود در این آلیاژ بیشتر باشد، میزان سختی ورق ‌های استیل نیز بیشتر خواهد بود. (البته به یاد داشته باشید که ورق‌های استیل نگیر به خاطر پایه‌ کربنی، از استحکام بیشتری نسبت به ورق استیل نگیر برخودار است، ولی در عوض، خاصیت شکل ‌پذیری ورق ‎های استیل بگیر بیشتر است.)

انواع مدل های استنلس استیل

مزایای بازیافت ضایعات استیل

سالانه میزان قابل توجهی از منابع و هزینه ‌های در دسترس یک کشور صرف ساخت محصولات مورد نیاز مردم و صنایع می گردد. اگر بخواهیم همه‌ این منابع را فقط یک بار مصرف کنیم، علاوه‌ بر اختصاص هزینه‌ زیاد، باید بگوییم شدت مصرف منابع به حدی زیاد خواهد شد که در آینده با کمبود منابع مورد نیاز و محدودیت‌ های فراوانی روبرو می‌ شویم. پس یک الزام حتمی در استفاده از سرمایه ‌های ملی و تجدید ناپذیر کشور، از جمله فلزات، برنامه ‌ریزی برای استفاده‌ی مجدد از آنها است. خرید ضایعات استیل برای همین منظور صورت می گیرد. خدمات خرید ضایعات
بنابراین مزایای بازیافت ضایعات استیل را می توان در یافتن راهی برای صرفه جویی اقتصادی و بازگرداندن فولاد به چرخه تولید دانست. زیرا هزینه بازیافت کمتر از هزینه تولید مواد جدید است و می توان با سرعت بیشتری این فلز را وارد مدار تولید کرد. با استفاده مجدد از این ضایعات همچنین می توان به پاکسازی و حفظ محیط زیست نیز کمک کرد.
در این مقاله در مورد خرید ضایعات استیل و همچنین ویژگی های این نوع فلز و آلیاژ مطالبی را عنوان نمودیم. اشاره کردیم که برخی از استیل ها استنلس هستند یعنی زنگ نمی زنند و از اینرو در موارد زیادی مورد استفاده انسان ها قرار می گیرد. در مورد خواص این نوع ضایعات صحبت کرده و مزایای بازیافت این ضایعات را بیان نمودیم.

مزایای بازیافت ضایعات استیل

استیل چیست؟

قبل از آنکه به خرید ضایعات استیل بپردازیم، بهتر است کمی با آلیاژ استیل آشنا شویم. در این آلیاژ کمی آهن به کار رفته است. اگر در این آلیاژ فلزات دیگری مانند کروم به کار بروند آن را در برابر اکسیداسیون مقاوم می سازند و همین امر سبب می شود این فلز ضد زنگ شود. ضد زنگ بودن استیل مهمترین ویژگی آن است که باعث شده است وارد صنایع مختلفی از جمله ساخت قاشق و چنگال شود. البته باید بدانید در ساختار استیل از عناصر دیگری از جمله نیکل ، مولیبدنیوم ، تیتانیوم و فلز مس استفاده می شود.

از استیل در چه صنایعی استفاده می شود؟

آلیاژ استیل در طیف وسیعی از صنایع کاربرد دارد. زیرا این آلیاژ سبک است و خواص بسیار زیادی دارد. از آلیاژ استیل می توان در صنایع مختلفی از جمله خودرو سازی و ساخت محصولات ساختمانی، ساخت لوازم خانگی مانند یخچال و فریزر، ماشین لباسشویی، در کشتی سازی و حتی مصارف پزشکی استفاده کرد. اما تمامی وسایلی که در این صنایع به کار برده می شوند و با استفاده از آلیاژ آلومینیوم ساخته می شوند طول عمر مشخصی دارند و پس از مدتی طول عمر آنها به پایان می رسد. در اینجا با خرید ضایعات استیل می توان به بازگشت آنها به چرخه تولید کمک کرد. وست بایر خریدار ضایعات در تهران

سفاله (سوفاره) استیل چیست ؟

سفاله (سوفاره) استیل یکی از انواع ضایعات فولادی است که در فرایند تولید فولاد به دست می‌آید. سفاله می تواند شامل مواد اولیه‌ای مانند آهن، کربن و عناصر آلیاژی مختلف باشد که طی فرآیند ذوب و ریخته‌گری فولاد در کوره‌های القایی به صورت مذاب خارج می‌شود. ویژگی‌های سفاله استیل به شرح زیر هستند:

  • سفاله استیل دارای درصد بالایی آهن و کربن است.
  • سفاله استیل حاوی عناصر آلیاژی متنوعی مانند منگنز، سیلیسیم، فسفر و گوگرد است.
  • سفاله استیل در اشکال نامنظم و اندازه‌های متفاوت تولید می شود.
  • سفاله معمولا پس از خنک شدن به رنگ خاکستری تیره تا مشکی دیده می‌شود.
  • سفاله استیل را می‌توان بازیافت کرده و دوباره برای تولید فولاد به کار برد.

ضایعات استیل چیست؟

ضایعات استیل به معنای مواد بازیافتی استیل است و زمانی که دیگر به محصولات ساخته شده از استیل نیازی نیست، آنها را به مراکز معتبر برای بازیافت تحویل می دهند. این ضایعات شامل استیلی هستند که از مصارف مختلفی مانند لوله‌های فولادی، قطعات خودرو، تجهیزات الکتریکی، لوازم خانگی، ظروف آشپزخانه و مواد دیگر بدست می آیند.

مراحل خرید ضایعات استیل

برای اینکه خرید ضایعات استیل به درستی صورت گیرد و قیمت آن مشخص شود مراحل مختلفی پشت سر گذاشته می شوند. شناخت این مراحل به افرادی که می خواهند وارد حیطه خرید ضایعات استیل شوند کمک می کند با دید باز و شناخت کامل وارد شوند و همین امر می تواند کسب و کار آنها را رونق ببخشد. از طرف دیگر، افرادی که می خواهند ضایعات استیل خود را بفروشند می دانند مراحل کار به چه صورت است. فروش ضایعات در تهران با وست بایر

مشخص کردن نوع استیل

یکی از مهمترین مواردی که در زمان خرید ضایعات استیل مورد توجه قرار می گیرد و بر قیمت اثر می گذارد مشخص کردن نوع استیل است. همانطور که میدانید آلیاژ استیل دارای درجه کیفی متفاوت است. هر چقدر ناخالصی هایی که در ساخت استیل به کار رفته اند بیشتر باشد به همان اندازه قیمت استیل کاهش پیدا می کند. ضایعات استیل شرکت ها و یا تولیدی ها اغلب یکدست هستند، اما ضایعاتی که در صنایع بزرگ مانند خودروسازی به کار می رود ناخالصی های زیادی دارند و ذوب استیل در چند مرحله صورت می گیرد.

خرید ضایعات استیل

وزن کشی

پس از آنکه نوع استیل مشخص شد مرحله بعدی در خرید ضایعات استیل آغاز می شود. در این کار قیمت بر اساس هر یک کیلوگرم مشخص می گردد. به همین دلیل، مرکزی که می خواهد این ضایعات را خریدارای نماید محصولاتی را که به عنوان ضایعات استیل به او تحویل داده شده است وزن کشی می کند و در پایان مبلغ نهایی را بر اساس وزن کشی به فروشنده پرداخت می کند. این مرحله با توجه به میزان ضایعاتی که شما می خواهید به فروش برسانید ممکن است کمی زمان بر باشد. خرید ضایعات لاستیک فرسوده

فواید خرید ضایعات استیل

خرید هر نوع ضایعات از جمله ضایعات استیل می تواند فواید بسیار زیادی را برای کشورها در پی داشته باشد. این کار باعث می شود پایه های اقتصادی کشور تقویت گردد و بسیاری از هزینه هایی که در مرحله تولید اولیه صورت می گیرد به صنعت بازگردانده می شود. همچنین، خرید ضایعات و بازیافت دوباره آنها از ورود مواد آلوده به طبیعت جلوگیری می نماید. این مسئله همواره مورد توجه مراکز دوستدار محیط زیست وجود دارد. از مهمترین فواید خرید ضایعات می توان به اشتغال زایی در کشور اشاره کرد و این مسئله می تواند برای فقرزدایی مفید باشد. خرید روغن سوخته

مزایای خرید ضایعات استیل

با خرید ضایعات استیل می‌توان از منابع طبیعی کمتری برای تولید استیل استفاده کرد و همین امر به صرفه‌جویی در منابع طبیعی کمک می کند. همچنین، با بازیافت این مواد می‌توان از آلودگی محیط زیست جلوگیری کرد و در کنار آن هزینه‌های تولیدی را کاهش داد. به همین دلیل، این روزها توجه زیادی به خرید ضایعات استیل شده است.

کشورهای صنعتی و کشورهای پیشرفته در تلاش هستند که بر روی خرید ضایعات استیل سرمایه گذاری های زیادی انجام دهند و اجازه ندهند که این مواد از دست بروند. همچنین، یکی از مهمترین مزایای خرید ضایعات استیل ایجاد بازار کار است. در روند خرید و فروش، افراد متعددی باید وجود داشته باشند که هر یک از آنها می توانند به تقویت چرخه اقتصادی کمک نمایند و این مسئله به رشد بازار و اشتغال زایی کمک می کند.

قیمت ضایعات استیل

همانطور که در بالا متوجه شدید قیمت ضایعات استیل به موارد متعددی بستگی دارد و هرگز نمی توان یک قیمت کلی و واحد را برای این امر مشخص کرد. با وجود این، اگر بخواهیم قیمت ضایعات آلومینیوم را به طور متوسط بیان کنیم می توانیم بگوییم که قیمت این ضایعات بین کیلویی 6500 تا 90000 هزار تومان متغییرا ست. بهر حال اگر می خواهید محصولات آلومینیومی خود را بفروشید می توانید با افراد فعال در این حوزه در تماس باشید و قیمت را از آنها استعلام نمایید.

عوامل موثر بر قیمت ضایعات استیل

قیمت خرید ضایعات استیل به عوامل مختلفی مانند نوع و کیفیت مواد بازیافتی، میزان تقاضا و عرضه در بازار، شرایط بازار جهانی و محلی و موارد دیگر بستگی دارد. با توجه به این موضوع، باید بدانید معمولاً قیمت خرید ضایعات استیل در بازار کمی کمتر از قیمت استیل نو است. اما با توجه به نوع و کیفیت مواد بازیافتی ممکن است قیمت استیل بازیافتی به استیل نو نزدیک شود.

چندین عامل مهم در تعیین قیمت ضایعات استیل وجود دارند که به شرح زیر هستند:

  • نوع ضایعات استیل

انواع مختلفی از ضایعات استیل وجود دارد که از میان آنها می توان به ضایعات ساختمانی، خودرو، لوازم خانگی و غیره اشاره کرد که هر یک قیمت متفاوتی دارند. در این مورد باید با افرادی که در زمینه فروش و خرید ضایعات استیل فعال هستند مشورت کنید.

  • درجه خلوص استیل

هرچه درصد خلوص استیل در ضایعات بیشتر باشد، ارزش بیشتری خواهد داشت. درجه خلوص استیل یک کار تخصصی است و تنها کسانی که در این زمینه تجربه کافی را دارند می توانند اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما قرار دهند.

  • شکل و اندازه ضایعات

ضایعاتی که از نظر ابعاد و شکل مناسب‌تر باشند، قیمت بالاتری دارند. البته باید بدانید این تغییر قیمت زیاد اثرگذار نیست و مواردی همچون درجه خلوص استیل تاثیر بیشتری بر قیمت خرید ضایعات استیل دارند.

  • میزان زنگ زدگی و اکسیداسیون

بدیهی است هر چقدر ضایعات استیل کمتر زنگ زده باشند، ارزشمندتر خواهند بود.

  • میزان تقاضا و عرضه در بازار

وجود تعادل میان عرضه و تقاضای ضایعات استیل در بازار در نرخ آنها تاثیرگذار است.

  • قیمت استیل و مواد اولیه جدید

قیمت ضایعات استیل معمولا با قیمت استیل جدید بستگی دارد. اگر قیمت استیل نو بالا برود، قیمت استیل بازیافتی نیز به همان اندازه افزایش پیدا می کند.

  • هزینه حمل و نقل

هزینه های حمل ضایعات به مراکز بازیافت نیز در قیمت موثر است.

خریدار ضایعات استیل

اگر به دنبال خریدار ضایعات استیل هستید می توانید در اینترنت جستجو کنید و به زودی به لیست کاملی از خریداران ضایعات استیل دست پیدا می کنید. همچنین، این مرکز از مراکز معتبری است که در خرید انواع ضایعات فعالیت دارد و می تواند به شما در این مسیر کمک کند. کارشناسانی که در این مرکز مشغول به فعالیت هستند انواع مشاوره های تخصصی خرید ضایعات استیل را در اختیار شما قرار می دهند و به شما کمک می کنند با دانش کامل این کار را انجام دهید.

خرید و فروش ضایعات استیل

همانطور که متوجه شده اید خرید و فروش ضایعات استیل فواید زیادی دارد و از ورود این مواد به طبیعت و آسیب آنها به محیط زیست جلوگیری می کند. همچنین، این ضایعات می تواند به تقویت چرخه اقتصادی کمک کند و در برخی از حوزه ها اشتغال زایی صورت می گیرد. موارد مختلفی بر قیمت ضایعات آلومینیوم اثر می گذارند که از مهمترین آنها می توان به نوع ضایعات، درجه خلوص، میزان اکسیداسیون، میزان عرضه و تقاضا، قیمت استیل جدید و هزینه حمل و نقل بستگی دارد.

بهترین خریدار ضایعات استیل در تهران

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد خرید ضایعات استیل در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده اید این فلز یکی از مهمترین آلیاژهایی است که در جهان وجود دارد و رشد بسیاری از صنایع به طور مستقیم به کاربرد استیل بستگی دارد. تولید آلیاژ آلومینیوم بسیار هزینه بردار است و خرید ضایعات و بازیافت دوباره آن بازگشت سرمایه و تحکیم پایه های اقتصادی کشورها کمک می نماید. برای خرید ضایعات به چند مورد توجه می شود: نوع استیل ( هر چقدر ناخالصی های استیل بیشتر باشد قیمت آن پایین تر می آید) و وزن کشی پایانی. همچنین، قیمت ضایعات استیل بر حسب کیلوگرم محاسبه می شود و به فروشنده پرداخت می گردد. خرید ضایعات هفت حوض با وست بایر

Share this post

مطالب مرتبط

Call Now Buttonتماس با ما